>

Su Arıtma Sistemlerinin Modellenmesi

Çevre Mühendisliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Su Arıtma Sistemlerinin Modellenmesi CEV605 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Bilge ÖZBAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Su kirliliği modellemesinin amaç ve aşamalar hakkında detaylı bilgi
2) 2. Su ortamında kirleticilerin taşınımındaki temel mekanizmalar hakkında bilgi
3) 3. Su ortamındaki kirleticilerinin maruz kaldıkları reaktif ve non-reaktif prosesleri modelleyebilme becerisi
4) 4. Su arıtımında kullanılan reaktör türlerini modelleyebilme becerisi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük   Düşük Düşük  
2 Orta Orta   Düşük Düşük  
3 Orta Orta   Düşük Düşük  
4 Orta Orta   Düşük Düşük  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Su kirleticilerinin maruz kaldıkları dinamik olaylar, su kirliliği modellemesinindeki temell aşamalar, su ortamında kirleticilerin taşınımı, su kirleticilerinin arıtımındaki reaktif ve non-reaktif proseslerin modellemesi, su arıtımında kullanılan homojen ve heterojen reaktörler ve modellemeleri, seçilmiş örnek uygulamaların incelenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Su kirleticilerinin maruz kaldıkları dinamik olaylara genel bakış
3) Su kirliliği modellemesinin amaç ve aşamaları.
4) Su ortamında kirleticilerin taşınımı
5) Su kirleticilerinin arıtımında kullanılan reaktif ve non-reaktif prosesler
6) Adsorpsiyon-desorpsiyon prosesinin modellenmesi.
7) Çökelme prosesinin modellenmesi.
8) Ara sınav.
9) Su arıtımında kullanılan enzimatik proseslerin modellenmesi.
10) Fotoliz ve hidroliz proseslerinin modellenmesi.
11) Su arıtımında kullanılan homojen ve heterojen reaktörlerin incelenmesi.
12) Homojen reaktörlerin modellenmesi.
13) Heterojen reaktörlerin modellenmesi.
14) Literatürdeki örnek çalışmaların incelenmesi.
15) Proje sunumları
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Model Yapma
3) Örnek Olay
4) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Proje

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte