>

Nmr Spekroskopi ile Organik Yapısal Analiz

Kimya

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Nmr Spekroskopi ile Organik Yapısal Analiz KIM613 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Hikmet AĞIRBAŞ
Prof. Dr. Cavit UYANIK
Prof. Dr. Mehmet YILMAZ
Doç. Dr. Selahaddin GÜNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 2 ve 3 Boyutlu NMR tekniklerini kullanarak organik moleküllerin stereokimya ve yapı analizlerini yapar.
2) Homo Cosy spektrumunu açıklar.
3) Hetcorr spektrumunu açıklar.
4) Inadaquate spektrumunu açıklar.
5) Noesy spektrumunu açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4
Öğrenme Kazanımları
1 Orta      
2 Orta      
3 Orta      
4 Orta      
5 Orta      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Bu derste; 1H NMR ve 13C NMR spektrumu, spin eşleşmemesi, nükleer overhauser etki (NOE), iki boyutlu NMR spektrumu, 1H-1H Cosy (homo nükleer) spektrumu, 13C-1H Cosy (hetero nükleer) spektrumu, NOE farlı spektrum, Noesy spektrum, 13C-13C bağlantılarını bulma spektrumu, üç boyutlu ve dört boyutlu NMR spektrumu, örnek ve problemler ile ilgili detaylı bilgi verilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) 1H NMR spektrumu
2) 13C NMR spektra
3) Spin eşleşmemesi ve eşleşmemesi
4) Nükleer Overhauser etki (NOE)
5) 1H -1H COSY (HOMO Nükleer) spektrumu
6) 13C -1H COSY (Hetero Nükleer) spektrumu
7) NOE farklı spektrum
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) 13C -13C bağlantılarını bulma spektrumu
10) Üç boyutlu NMR spektrumu
11) 4-D NMR spektra
12) Çözümlü Problemler
13) Çözümlü Problemler
14) Karışık problemler
15) Çözümlü problemler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte