>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hücre Farklılaşması BIO525 Seçmeli Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Özlem AKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hucre farklılasmasını ogrenme
2) Hücre farklılaşmasının tiplerini öğrenme
3) Hücre farklılaşmasını etkileyen faktörler
4) Bitkilerde hücre farklılaşmasının öğrenilmesi
5) Hayvanlarda hücre farklılaşmasının öğrenilmesi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1         Orta  
2            
3     Orta   Orta  
4     Orta   Orta  
5     Orta   Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Hücre Biyolojisi

Dersin İçeriği

Hücre farklılaşmasının tanımı ve hücre farklılaşmasında rol oynayan iç faktörler, Hücre farklılaşmasında rol oynayan dış faktörler, Nükleositoplazmik etkiler, Kromozom ve kromatin eliminasyonu, İzolasyon deneyleri, Bitkilerde hücre farklılaşması; büyüme ve morfogenez, Bitkilerde aksialite ve polarite, Bitkilerde embriyolojik gelişme sırasında hücre farklılaşması, Hayvanlarda hücre farklılaşması; Fizyolojik hücre farklılaşması ve embriyolojik gelişme sırasındaki hücre farklılaşması, Fizyolojik apopitozis, Patolojik hücre farklılaşması; Patolojik apopitozis, Nekroz, Kanser hücrelerinde meydana gelen farklılaşma, Hematopoezde hücre farklılaşması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) HÜcre farklılaşmasının tanımı
2) Hücre farklılaşmasını etkileyen faktörler
3) Bitkilerde hücre farklılaşması
4) Bitkilerde hücre farklılaşması
5) Hayvanlarda hücre farklılaşması
6) Hayvanlarda hücre farklılaşması
7) Arasınav
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Hücre farklılaşması için model organizmalar
10) Hücre farklılaşması ile ilgili yapılan çalışmalar
11) Hücre farklılaşması ile ilgili yapılan çalışmalar
12) Hücre farklılaşması ve hastalıklar
13) Hücre farklılaşmasının büyüme ve gelişmeye etkisi
14) Hücre farklılaşmasının büyüme ve gelişmeye etkisi
15) Ders özeti
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hücre Biyolojisi, Zekiye Suludere, Cevat Ayvalı, Sevinç Karol, Ankara Üniv.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Diğer

1

60%

Ara Sınav

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte