>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Konut Mimarlığında Mekânsal Dönüşüm | MIM605 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 8 |
Doç. Dr. Elif Yeşim KÖSTEN
1) 20. yüzyıldaki endüstrileşme ve modernleşmeyle yeniden tanımlanan yaşantının yerleşmelere ve konut birim ölçeğine yansımalarını tanımlar.
2) 20 yüzyılda moderleşme hareketlerinin mekânsal örüntüye katkısını sorgular.
3) Konut tipolojilerinin niceliksel ve niteliksel konforu ve hizmet sınırlarını sorgular.
4) 20. yüzyılın modern yerleşme modelleri olarak kabul edilen ‘bahçe şehir’ ve ‘uydu kent’ kapsamındaki yerleşim kurgularını tanır.
5) Konut hiyerarşisi (kamusal, yarı kamusal, yarı özel, özel alan) ve mahremiyet kavramlarını tanır
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bu derste , günümüz kentsel oluşumun en önemli paradigması olan “kentsel dönüşüm” projeleriyle birlikte anılan “toplu konut” yerleşimlerinin “yer” ile olan bağlantısı, Kocaeli kenti üzerinden, farklı fiziki, sosyal ve kültürel altlıklara sahip yerleşimlerin, toplu konut/kentsel dönüşüm ilişkisi , alanda bulunan mevcut projeler ve analizleri buna bağlı olarak bir toplu konut projesinin, nitelikli olarak tanımlanabilmesi için, gerekli asgari koşulları yerine getirip getirmediği ile ilgili detaylı bilgi verilecektir.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
||||||||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte