>

Mimarlıkta Tipoloji Ve Tipolojik Çözümleme

Mimarlık

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimarlıkta Tipoloji Ve Tipolojik Çözümleme MIM617 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sonay AYYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) “Tip”, “Tipoloji” ve “Mimari Tipoloji” kavramlarını açıklar.
2) “Tip”, “Tipoloji” ve “Mimari Tipoloji” kavramlarının mimari tasarım süreci ile ilişkisini açıklar.
3) Tipolojik çözümleme tekniklerini tanır.
4) Tipolojik çözümleme tekniklerini uygular.
5) Eleştirme yeteneğini geliştirir.
6) Yorum yeteneğini geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste “Tip” ve “Tipoloji” kavramlarının açılımı, mimarlık alanında, tip kavramına farklı dönemlerde yüklenen farklı anlamlar ve kavramın mimari tasarım süreci ile ilişkisi, kültürel süreklilik açısından, kültür değeri niteliğinde olan mimari tipolojilere kuramsal bakış, Tipolojik çözümleme teknikleri, çözümleme sonucu sınıflandırma, seçilen tarihi bir mekanda tipolojik çözümleme yönteminin uygulamalı çalışması ile ilgili detaylı bilgi verilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Derse giriş ve ders tanıtımının yapılması
2) “Tip” ve “Tipoloji” kavramlarının açılımı
3) Mimarlık alanında, tip kavramına farklı dönemlerde yüklenen farklı anlamlar
4) Tip kavramının mimari tasarım süreci ile ilişkisi
5) Kültürel süreklilik açısından, kültür değeri niteliğinde olan mimari tipolojilere kuramsal bakış
6) Kültürel süreklilik açısından, kültür değeri niteliğinde olan mimari tipolojilere kuramsal bakış
7) Tipolojik çözümleme teknikleri.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Çözümleme sonucu sınıflandırma
10) Seçilen tarihi bir mekanda tipolojik çözümleme yönteminin uygulamalı çalışması
11) Seçilen tarihi bir mekanda tipolojik çözümleme yönteminin uygulamalı çalışması
12) Seçilen tarihi bir mekanda tipolojik çözümleme yönteminin uygulamalı çalışması
13) Öğrencilerin ödevlerini sunması ve tartışma
14) Öğrencilerin ödevlerini sunması ve tartışma
15) Yıl içi çalışmaların genel değerlendirmesi ve tartışma
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

2

35%

Alan Çalışması

1

35%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte