>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimarlık ve Edebiyat MIM612 Seçmeli Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nevnihal ERDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Mimarlık eğitiminin, değişen dünyayla birlikte günümüzde daha fazla disiplinler arası birlikteliğe ihtiyaç duyduğunun kavranması. Gelişen teknolojiler, küreselleşme/yerelleşme, sürdürebilirlik, ekolojik meseleler vs.nin günümüzde tüm tasarımsal, sanatsal ve hatta teknolojik faaliyetleri olduğu gibi mimarlığı da etkilediği realitesinin irdelenmesi ve sorunların nasıl çözüleceğinin düşünsel planda kavranması. Mimarlık eğitiminin bu yöndeki gelişmelere ayak uydurarak, kendini yenileyerek, dönüştürerek yeni estetik algılar, yeni yaşam anlayışları ve yeni mekân kurgularına edebiyatı da kullanarak nasıl ulaşılacağının irdelenmesi, tartışılması.
2) Mimariye vurgu yapan büyük edebiyat yapıtlarının temalara göre sınıflandırılması ve irdelenmesi.
3) Temalara göre seçilen edebiyat eser ve yapıtlarının mimari bir bakış açısıyla okumasının yapılması ve analiz edilmesi.
4) Mimarlığın edebiyattan beslendiğinde nasıl etkileneceğini ve nasıl şekilleneceği bilgisinin verilmesi ve tartışılması. Kurgulanmaya çalışılan mekânların, tanımlı mekânlardan çok soyut anlamlarıyla nasıl oluşacağının kavranması.
5) Derinlikli edebiyat yapıtlarından da beslenen öğrencilerin sofistike ve daha gelişkin estetik bakış açısına sahip olmaları ve kuramsal, sanatsal algılarının yükseltilmesi.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Mimarlık ve Edebiyat

Dersin İçeriği

Mimarlığın diğer disiplinlerden biri olan edebiyatla ilişkisi; mimarlığın edebiyattan neler edineceğinin yeniden düşünülmesi; büyük edebiyat eser ve yapıtlarının mimariye dayanan temalara göre sınıflandırılmasının tartışılması ve değerlendirilmesi; mimarlığa vurgu yapan büyük edebiyat ve düşünce yapıtların güncel ve geleceğe bakan bir mimarlık için neler ifade ettiğinin irdelenmesi; mimarlık-edebiyat ilişkisinde algıya dayanan mekân tasarımında edebiyat aracılığıyla veri tabanı oluşturulması ve bunların nasıl mekân kurgusuna dönüştürüleceğinin değerlendirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş: Ders kapsamı,içeriğinin tanıtımı
2) Mimarlık-Edebiyat ilişkisi
3) Mimarlık-Edebiyat ilişkisi
4) Mimariye vurgu yapan büyük edebiyat eserleri ve yapıtlarının mimariye dayanan temalara göre sınıflandırılması
5) Edebiyat eser ve yapıtların mimari bir bakış açısıyla okunması ve değerlendirilmesi
6) Edebiyat eser ve yapıtların mimari bir bakış açısıyla okunması ve değerlendirilmesi
7) Edebiyat eser ve yapıtların mimari bir bakış açısıyla okunması ve değerlendirilmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Edebiyat eser ve yapıtların mimari bir bakış açısıyla okunması ve değerlendirilmesi
10) Ödev sunumları ve destekleyici anlatımlar
11) Ödev sunumları ve destekleyici anlatımlar
12) Ödev sunumları ve destekleyici anlatımlar
13) Ödev sunumları ve destekleyici anlatımlar
14) Mimarlık-Edebiyat ilişkisinin algı mekanının tasarıma etkisi
15) Dönem sonunun değerlendirilmesi
16) Yarıyıl Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte