>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık ve Edebiyat | MIM612 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 8 |
Prof. Dr. Nevnihal ERDOĞAN
1) Mimarlık eğitiminin, değişen dünyayla birlikte günümüzde daha fazla disiplinler arası birlikteliğe ihtiyaç duyduğunun kavranması. Gelişen teknolojiler, küreselleşme/yerelleşme, sürdürebilirlik, ekolojik meseleler vs.nin günümüzde tüm tasarımsal, sanatsal ve hatta teknolojik faaliyetleri olduğu gibi mimarlığı da etkilediği realitesinin irdelenmesi ve sorunların nasıl çözüleceğinin düşünsel planda kavranması. Mimarlık eğitiminin bu yöndeki gelişmelere ayak uydurarak, kendini yenileyerek, dönüştürerek yeni estetik algılar, yeni yaşam anlayışları ve yeni mekân kurgularına edebiyatı da kullanarak nasıl ulaşılacağının irdelenmesi, tartışılması.
2) Mimariye vurgu yapan büyük edebiyat yapıtlarının temalara göre sınıflandırılması ve irdelenmesi.
3) Temalara göre seçilen edebiyat eser ve yapıtlarının mimari bir bakış açısıyla okumasının yapılması ve analiz edilmesi.
4) Mimarlığın edebiyattan beslendiğinde nasıl etkileneceğini ve nasıl şekilleneceği bilgisinin verilmesi ve tartışılması. Kurgulanmaya çalışılan mekânların, tanımlı mekânlardan çok soyut anlamlarıyla nasıl oluşacağının kavranması.
5) Derinlikli edebiyat yapıtlarından da beslenen öğrencilerin sofistike ve daha gelişkin estetik bakış açısına sahip olmaları ve kuramsal, sanatsal algılarının yükseltilmesi.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Mimarlık ve Edebiyat
Mimarlığın diğer disiplinlerden biri olan edebiyatla ilişkisi; mimarlığın edebiyattan neler edineceğinin yeniden düşünülmesi; büyük edebiyat eser ve yapıtlarının mimariye dayanan temalara göre sınıflandırılmasının tartışılması ve değerlendirilmesi; mimarlığa vurgu yapan büyük edebiyat ve düşünce yapıtların güncel ve geleceğe bakan bir mimarlık için neler ifade ettiğinin irdelenmesi; mimarlık-edebiyat ilişkisinde algıya dayanan mekân tasarımında edebiyat aracılığıyla veri tabanı oluşturulması ve bunların nasıl mekân kurgusuna dönüştürüleceğinin değerlendirilmesi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte