>

Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Mimarlık Üretiminin Teori ve Pratikleri

Mimarlık

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Mimarlık Üretiminin Teori ve Pratikleri MIM618 Seçmeli Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mehmet ŞENER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1) Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde gelişen mimarlık üsluplarını tüm yönleriyle anlatarak öğrencinin bu süreçte kamu ve özel sektör eliyle üretilen tarihsel öneme haiz tüm yapıları akademik bir dille okumasını sağlamak
2) 2) Öğrencinin günümüzde Türkiye’de mevcut mimarlık ortamını tarihsel arka planıyla anlayıp tartışmasına katkı sağlamak
3) 3) Cumhuriyet Dönemi Mimarlığını sadece mimarlık ve mimarların anlatımından ibaret kılmayıp, yapı malzemesi, mühendislik ve sermaye gibi etkin tüm unsurları da ders anlatısının içine dahil ederek bu süreçte ülkedeki yapı üretim ortamını tüm yönleriyle anlamak
4) 4) Dersin çerçevesini mümkün mertebe geniş ve esnek tutarak, öğrencinin Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı’na akademik anlamda yönelmesini ve bu alanda kariyer yapmasını ya da yazılı-görsel üretimler sergilemesini sağlamak

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1                  
2                  
3                  
4                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Öğrencilere, çeşitli sunum ve anlatılar yoluyla Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı kronolojik bir akışla anlatılacaktır. Türkiye’de bu dönemde mimarlık üretiminin tüm teorik ve pratik yönleriyle ele alınacağı bu derste, toplumsal gelişmelerin bu sürece etkisi de ayrıntılı bir şekilde tartışılacaktır. Ders süreci içerisinde öğrenciye konuya ilişkin sunumlar yapılacak, çeşitli makale veya kitap bölümleri dağıtılarak bunları okuyup derste tartışmalara aktif olarak katılması beklenecektir. Öğrencilerden konuya ilişkin kendi belirleyecekleri bir konuyu, bir ara sunum, bir de final sunumu yaparak; bu sunumu da bir makale formatında hazırlayarak teslim etmeleri beklenmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Geç Dönem Osmanlı Mimarisi
3) Geç Osmanlı Dönemi Mimarisi
4) Erken Cumhuriyet Dönemi mimarisi 1
5) Erken Cumhuriyet Dönemi mimarisi 2
6) Erken Cumhuriyet Dönemi mimarisi 3
7) 1950-60lara kadar Türk Mimarlığı
8) 1950-60lara kadar Türk Mimarlığı 2
9) Ara Sunumlar
10) Ara Sunumlar 2
11) 1980lere kadar Türk Mimarlığı
12) 1980lerden günümüze Türk mimarlığı
13) 1980lerden Günümüze Türk Mimarlığı
14) Final Sunumları
15) Final Sunumları 2

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

20%

Ödev

5

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

5

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte