>

Eğitim Örgütlerinde Yönetsel Etik ve Değerler

Eğitim Yönetimi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Örgütlerinde Yönetsel Etik ve Değerler EBY616 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Etik, yönetsel etik ve insan kaynaklarının yönetsel etiğe katkısını açıklar.
2) Yönetsel etiğin temel unsurlarını açıklar.
3) Yönetimde etik ilkeleri belirtir.
4) Yönetimde etik dışı davranışları ayırt eder.
5) Bireysel ve örgütsel etik kavramları arasındaki farkı ve uyumu açıklar.
6) Etik davranış modelini açıklar.
7) Etik davanış modeline etki eden etmenleri anımsar ve kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek       Orta   Yüksek     Yüksek    
2   Yüksek   Orta   Yüksek     Yüksek Yüksek Orta    
3   Yüksek Orta   Yüksek   Orta   Orta   Orta Yüksek  
4       Yüksek     Yüksek   Yüksek     Yüksek Orta
5   Yüksek     Yüksek     Orta   Yüksek   Yüksek  
6 Orta           Yüksek           Yüksek
7     Orta Orta   Yüksek     Orta       Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Adaylara;Meslek kavramı ve meslek etiği Eğitimde etik: Öğretmenlik etiği, öğrenci hak ve sorumlulukları, veli hak ve sorumlukları, Eğitim Yönetiminde Etik, Denetimde Etik, Etik karar verme, etik yargılama. Eğitimde yönetsel eylem ve işlemlerin dayandığı yönetsel ve etik sorumluluk gibi beceriler kazandırılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma
2) etik ve değerler kavramı: kuramsal temeller
3) Etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri
4) Etik dışı davranışların ussallaştırılması ve etik karar verme süreci
5) Yönetimde etik
6) Yönetimde / eğitim yönetiminde etik ilkeler ve etik dışı davranışlar
7) Meslek etiği
8) ara sınav
9) örgütsel etik ve işlevleri.
10) İnsan hakları ve etik ilkeler.
11) Çeşitli alanlarda etik ilkeler (politika, tıp, hukuk, bilim ve araştırma, kitle iletişim, PDR, kamu yönetimi, spor, eğitim)
12) Çeşitli alanlarda etik ilkeler (politika, tıp, hukuk, bilim ve araştırma, kitle iletişim, PDR, kamu yönetimi, spor, eğitim)
13) Çeşitli alanlarda etik ilkeler (politika, tıp, hukuk, bilim ve araştırma, kitle iletişim, PDR, kamu yönetimi, spor, eğitim)
14) Çeşitli alanlarda etik ilkeler (politika, tıp, hukuk, bilim ve araştırma, kitle iletişim, PDR, kamu yönetimi, spor, eğitim)
15) Çeşitli alanlarda etik ilkeler (politika, tıp, hukuk, bilim ve araştırma, kitle iletişim, PDR, kamu yönetimi, spor, eğitim)
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Aydın, İnayet (2006).Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik. Pegem yayınları Aydın,
2- İnayet (2006).Eğitim ve Öğretimde Etik. Pegem yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

2

30%

Diğer

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte