Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Eğitim Yönetimi Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Education Management
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta sbeegitim@kocaeli.edu.tr
Telefon +90262 303 17 51-52 BelGeç. (Fax) +090 262 303 17 53
Adres Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umuttepe İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın amacı, okullara, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlara yönetici, denetçi yetiştirmek; üniversitelerin ilgili bölümlerine öğretim elemanı yetiştirmek; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve denetçilerin mesleki yeterliklerini yükseltmek, okul yöneticiliği ve eğitim denetçiliği alanında uzman yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
The Aim of Education Management is breed manager and supervsior to mınıstry of national education and other institions, breed inspectors related departments of universities, elevate techers occupational ability schoolls in bounded institions to mınıstry of national education by academic and inservice education, course and seminar; breed experts in schooll manager and education supervision field.
Misyon Eğitim Yönetimi, Anabilim Dalı'nın misyonu evrensel düzeyde bilim, ve teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak ve vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen yönetici adayları yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
The mission of Education Management is breed managers who have adequate knowledge about management and related field, are expert of Education Management and Supervision, aware of current development, are researcher, have critical pointview of, development of herself/himself.
Vizyon Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın vizyonu Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği,ulusal ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştiren ve toplumun hizmetine sunan bir anabilimdalı olmaktır. Vizyon
(İngilizce)
The vision of Education Management is breed educationalists who internalize the thought of Kemalism, have the national and universal qualifications that science, art and technology requires, learn learning, contemporary and aim consistent achievement and become a program that dedicate those to society.
Kabul Koşulları Kabul Koşulları
(İngilizce)
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Program Genel Profili Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)

Kazanılan Derece

Eğitim Yönetimi Doktorası

Kazanılan Derece Seviyesi

Doktora derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Eğitim yönetimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olma
  • Eğitim Yönetimi disiplininin genel kavram ve kuramlarıyla etkili bir şekilde kullanabilme
  • Eğitim Yönetimi disiplinini tanıma ve eğitim yönetimi ve politikası hakkında sorunlara cevap verebilme
  • Eğitim Yönetimi disiplininin gelişimine etki eden politik ve ekonomik gelişmeleri değerlendirme
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme yeterliklerini kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme
  • Eğitim Yönetimi ve denetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma
  • Eğitim Yönetimi alanında kazandığı bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimi sorunlarını tanıma
  • Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim, etik ve ekonomik boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme
  • Eğitim yönetimi alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
  • Eğitim yönetiminin işleyişi, bu işleyişe yön veren toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözümler üretebilme
  • Eğitim Yönetimi alanında yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; eğitimin yönetim ve denetim alanlarında bu değerleri yürütebilme
  • Eğitime dair farklı temellerde ortaya çıkan değerler ve ilkeler ışığında eğitim yönetimi alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm üretebilme
  • Eğitim yönetiminin temellerini oluşturan felsefi alanlarla birlikte yeni yaklaşımları ve aralarındaki ilişkiyi kavrama

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                     1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                     2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                     1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                     2
3                                                     3
                                                      4
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                     1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                     2
3                                                     3
4                                                      
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                     1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                      
3                                                      
4                                                      
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                     1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                     2
3                                                     3
4                                                      
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                     1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                     2
3                                                     3

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862002 EOD610  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
9862013 EOD611  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9862014 EOD611  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 5 0 0 5 0 0
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 2
9862011 SBE701  Gelişim ve Öğrenme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Lisansüstü Formasyon 3 0 0 3 3 3
9862012 SBE702  Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Lisansüstü Formasyon 3 0 2 5 5 5
6201003 EBY620  Eğitim Örgütlerinde Farklılıkların Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201005 EBY799  Eğitim Örgütlerinde Kültür ve Değişimin Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201006 EBY616  Eğitim Örgütlerinde Yönetsel Etik ve Değerler Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201012 EBY612  Eğitimsel Liderlik ve Yönetsel Etkililik Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 28 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 28
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862003 EOD620  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 2
6201001 EBY648  Eğitim Ekonomisi  Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201004 EBY601  Eğitim Örgütlerinde İmaj Geliştirme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201007 EBY615  Eğitim Politikaları ve Uygulamaları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201017 EBY622  Eğitim ve Bilim Felsefesi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201008 EBY651  Eğitim Yönetiminde Örnek Olay Analizi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201009 EBY730  Eğitim Yönetiminde Stratejik Planlama Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201010 EBY625  Eğitimde Örgüt Metaforları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201011 EBY626  Eğitimde Proje Geliştirme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201002 EBY677  İleri Eğitim İstatistiği Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201014 EBY756  Okul Yönetiminde İşgören Geliştirme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
6201015 EBY650  Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 28 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 28
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862005 EOD631  Doktora Yeterlilik Zorunlu Ders Türkçe Doktora Yeterlik 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862006 EOD641  Tez Önerisi Zorunlu Ders Türkçe Tez Önerisi 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
5. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862001 EOD150  Doktora Tezi Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
6. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862001 EOD660  Doktora Tezi Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
7. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862001 EOD150  Doktora Tezi Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
8. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9862001 EOD150  Doktora Tezi Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |