>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslam Hukuk Ekolleri ISH105 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hüseyin OKUR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslam hukuk tarihinde yer alan mezhepleri tanımak
2) Bu mezheplerin kuruluşuna giden süreci öğrenmek
3) Mezhep imamlarını ve mezhep içerisindeki önemli isimleri öğrenmek
4) Mezheplerin literatürünü karşılaştırmalı olarak öğrenmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Fıkıh mezhepleri, kurucu isimler, mezhep literatürü, mezhepler arası karşılaştırmalar

Haftalık Ders İzlencesi

1) İlk dönem hukuk tarihinde içtihadı hazırlayan sebepler
2) Tabiin döneminde hukuk çalışmaları
3) İslam hukuk mezheplerin kuruluş dönemini hazırlayan sebepler
4) İslam hukuk ekollerinin kurulması
5) İslam hukuk tarihinde mezheplerin arası ihtilafların oluşum sebepleri
6) İslam hukuk tarihinde kurulan diğer mezhepler
7) Mezheplerinin kurucu fakihlerinin hukuk tekniklerine bakış
8) İslam hukuk mezheplerinin kurumsallaşması
9) İslam hukuk mezheplerinin ikinci dönemleri
10) İslam hukuk mezheplerini oluşturan karakteristik özellikler
11) İslam dünyasında mezheplerin coğrafik dağılımları üzerine sosyolojik bir değerlendirme
12) İslam hukuk tarihinde duraklama dönemi
13) İslam hukuk tarihinde fıkıh yazımcılığı
14) İslam hukuk mezhepleri literatürü
15) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hacvi, El-Fikrü's-Sami fi Tarihi'l-Fıkhi'l-İslami,Beyrut: Daru’l-Kütübi’l-İlmiyye.
2- Hallaf, Tarihu’t-Teşrii’l-İslami, Beyrut: Daru’l-Kalem
3- Noel J. Coulson, Tarihu’t-Teşrii’l-İslami, Beyrut
4- Noel J. Coulson, İslam Hukuk Biliminde İhtilaf ve Gerilimler, Ankara: Ankara Okulu Yay.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte