>

Karşılaştırmalı Emek Tarihi

Sosyal Politika

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Karşılaştırmalı Emek Tarihi SPO118 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Aziz ÇELİK
Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Hakan KOÇAK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tarih ve özellik eemek tarihi alanında ileri düzeyde teorik ve metodolojik bilgiyi anlayabilir ve değerlendirebilir
2) Türkiye ve Avrupa emek tarihinin farklı özelliklerini ve boyutlarını anlar ve karşılaştırabilir
3) Emek tarihi alanında kendi başına çalışma, araştırma yapma ve yazma yetisi kazanır
4) Dünyada ve Türkiye’de işçi sınıfı oluşumları, emek hareketleri ve sosyal hakların gelişim tarihini karşılaştırmalı bir perspektifle değerlendirebilir
5) Türkiye emek tarihinin dünyadaki deneyimlerden farklılaşan yönlerinş ve özgün niteliklerini değerlendirebilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Ders boyunca dünyada ve Türkiye’de işçi sınıfı oluşumları, emek hareketleri ve sosyal hakların gelişim tarihi karşılaştırmalı bir perspektif içinde ele alınacaktır. Türkiye emek tarihinin dünyadaki deneyimlerden farklılaşan yönleri, özgün nitelikleri; iktisadi, sosyal ve siyasal boyutlarıyla incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Emek tarihi ve yöntemsel sorunlar
2) Karşılaştırmalı emek tarihine giriş
3) Avrupa emek tarihine giriş
4) 19. ve 20. yüzyıl avrupa emek tarihinin özellikleri
5) Gümümüzde uluslararası sendikal hareket
6) Türkiye emek tarihinin Avrupa emek tarihinden farklı özellikleri
7) Değerşendirme-Sınav
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Erken Cumhuriyet dönemi Türkiye emek tarihi
10) Türkiye'de Korporatizm tartışmaları
11) çok partili dönemde emek tarihi
12) Çok partili dönemde emek tarihi -2
13) 1960 sonrası emek tarihi
14) Öğrenci sunumu
15) Öğrenci sunumu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte