>

Halkla İlişkiler Planlaması ve Yönetimi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler Planlaması ve Yönetimi HIT101 Zorunlu Doktora 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler halkla ilişkiler sorununun belirlemeyi öğrenecekler
2) halkla ilişkiler sürecinin hedeflerini saptamayı öğrenecekler
3) hedef kitlenin belirlenmesini öğrenecekler
4) Uygulamanın nasıl planlanması gerektiğini öğrenecekler
5) Değerlendirmenin nasıl yapılması gerektiğini öğrenecekler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta
3 Yüksek Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde; halkla ilişkiler süreci ve aşamaları, halkla ilişkiler sorununun belirlenmesi, halkla ilişkiler sürecinin hedeflerinin saptanması, hedef kitlenin belirlenmesi, uygulama aşamasında ve değerlendirme aşamasında yapılacakların belirlenmesi konuları yer almaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkiler kampanyaları, etkinlikleri, stratejileri ve uygulamaları için fikir geliştirilmesi
2) Halkla ilişkilerde fikirsel üretim sürecinin aşamaları
3) Halkla ilişkiler kampanyalarında ve etkinliklerinde “ yaratıcı etkin bir halkla ilişkiler düşüncesi” geliştirme
4) Üretim süreci açısında beyin fırtınası uygulaması
5) Halkla ilişkilerde kullanılan basılı materyaller ve yazılı iletişim araçları
6) Halkla İlişkilerde yazılı iletişim araçları için tasarım ilkeleri
7) Halkla ilişkilerde basılı materyaller ve grafik-tasarım süreci-mizanpaj
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kurumsal yayınlarda içerik planlaması ve iletişim moderatörlüğü
10) Örnek kurumsal dergilerin incelenmesi ve tasarım modelleri
11) İnternet medyası ve kurumsal internet siteleri için halkla ilişkiler dizaynları
12) Yeni iletişim teknolojileri ve medya ortamlarının tasarım boyutuyla değerlendirilmesi
13) Bir editör olarak halkla ilişkiler uzmanı
14) Halkla ilişkiler editörlüğü uygulamaları
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte