>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İletişim Kuram ve Araştırmaları HIT103 Zorunlu Doktora 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nihal TAŞOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Gülden ÖZKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişim biliminin tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim geçirdiğini tanımlar.
2) İletişim bilimi alanındaki farklı yaklaşımlara dair görüşleri tanımlar
3) İletişim biliminin toplumsal yaşamdaki önemini açıklar
4) İletişim kuram ve modellerinin güncel yaşamla bağlantısını oluşturur.
5) İletişim biliminin kuram ve modellerini örneklerle açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkilerde Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, temel iletişim araştırmaları ve kuramları, eleştirel kuramlar ve yeni medyaya yaklaşımlar yer almaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Toplum ve iletişim Dil ve iletişim Kitle iletişimi
2) İletişim araştırmalarının tarihi.
3) Ana akım yaklaşımlar Eleştirel Yaklaşımlar
4) Ana akım yaklaşımlara önderlik eden belli başlı iletişim kuramları Lasswell - Genel iletişim Modeli Shannon ve Weaver - Enformasyon Kuramı
5) Berelson ve Lazarsfeld - iki Aşamalı Akış Modeli Festinger- Bilişsel Uyum Modeli Schramm - Kitle İletişim Modeli
6) Newcomb'un ABX Denge modeli Westley ve Mac Lean'ın Aracılanmış İletişim Modeli Jakobson'ın Bildirişim Modeli
7) Innis ve McLuhan Gerbner'in Ekme Kuramı Gündem Belirleme Suskunluk Sarmalı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Eleştirel Yaklaşımlar
10) Frakfurt Okulu ve Düşünürleri
11) Walter Benjamin Theodor Adorno ve Max Horkheimer (Aydınlanmanın Diyalektiği) Herbert Marcuse Jurgen Habermas
12) Antonio Gramsci ve Hegemonya Kavramı
13) Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları.
14) Dilbilim ve göstergebilimsel yaklaşımlar
15) İngiliz Kültürel İncelemeleri - Stuart Hall
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte