>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sürdürülebilirlik İletişimi HIT126 Seçmeli Doktora 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sürdürülebilirlik kavramını tanımlar
2) Sürdürülebilirlik kavramının süreç içindeki gelişimini açıklar
3) Sürdürülebilirlik kavramı kapsamındaki ekonomik ve politik örgütlenme ve sosyal sonuçları analiz eder.
4) Sürdürülebilir kalkınma konusunu bilir.
5) Sürdürülebilirlik iletişimi kavramını açıklar
6) Halkla ilişkilerde sürdürülebilirliğin nasıl gerçekleştiğini açıklar
7) Uluslarüstü örgütlerin ve markaların sürdürülebilirlik kapsamındaki iletişim çalışmalarını bilir ve değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
6 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
7 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler Planlaması ve Yönetimi

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri sürdürülebilirlik iletişimi hakkında bilgilendirmek üzere tasarlanmıştır. Bu çerçevede ders kapsamında, sürdürülebilirlik kavramı çevresel, sosyal ve ekonomik tüm bileşenleriyle ele alınarak, kavramın süreç içerisindeki gelişimi, kavram kapsamındaki ekonomik ve politik örgütlenme ve sosyal sonuçları ele alınacak, uluslarüstü örgütlerin ve markaların kavram kapsamındaki iletişim çalışmaları bağlamında gerçekleştirdikleri uygulamalar incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sürdürülebilirlik Kavramı ve tarihsel gelişimi
2) Sürdürülebilir Kalkınma ve İşletmeler Açısından Sürdürülebilirliğin Önemi
3) Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı ve Stratejileri
4) Sürdürülebilirlik İletişimi
5) Halkla İlişkilerde Sürdürülebilirlik
6) Sürdürülebilirlik İletişimi Örnek Olay İncelemeleri
7) Ara Sınav
8) Öğrenci Sunumları
9) Öğrenci Sunumları
10) Öğrenci Sunumları
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Final Sınavı
14) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Adomßent, M. ve Godemann, J. (2011). Sustainability Communication: an integrative approach, J. Godemann and G. Michelsen (Ed.) Sustainability Communication: İçinde 27-38. London:Springer
2- Akbayır, Z. (2019). Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişimi Ve Bir Örnek Olay İncelemesi . Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi , 2 (1) , 39-71 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/hire/issue/44401/515861
3- Cox, M. J. (2008). Sustainable communication: a study of green advertising and audience reception within the growing arena of corporate social responsibility, Case Study: British Petroleum. Earth & E-nvironment, 3, 32-51.
4- Engin, E., Akgöz, B. E. (2013). Sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sürdürülebilirlik çerçevesinde kurumsal sosyal sorumluluk kavramının değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 8(1): 85-94
5- Signitzer, B., & Prexl, A. (2007). Corporate sustainability communications: Aspects of theory and professionalization. Journal of Public Relations Research, 20(1): 1-19.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte