>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik İletişimi | HIT126 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 6 |
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
1) Sürdürülebilirlik kavramını tanımlar
2) Sürdürülebilirlik kavramının süreç içindeki gelişimini açıklar
3) Sürdürülebilirlik kavramı kapsamındaki ekonomik ve politik örgütlenme ve sosyal sonuçları analiz eder.
4) Sürdürülebilir kalkınma konusunu bilir.
5) Sürdürülebilirlik iletişimi kavramını açıklar
6) Halkla ilişkilerde sürdürülebilirliğin nasıl gerçekleştiğini açıklar
7) Uluslarüstü örgütlerin ve markaların sürdürülebilirlik kapsamındaki iletişim çalışmalarını bilir ve değerlendirir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
6 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
7 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Halkla İlişkiler Planlaması ve Yönetimi
Bu ders öğrencileri sürdürülebilirlik iletişimi hakkında bilgilendirmek üzere tasarlanmıştır. Bu çerçevede ders kapsamında, sürdürülebilirlik kavramı çevresel, sosyal ve ekonomik tüm bileşenleriyle ele alınarak, kavramın süreç içerisindeki gelişimi, kavram kapsamındaki ekonomik ve politik örgütlenme ve sosyal sonuçları ele alınacak, uluslarüstü örgütlerin ve markaların kavram kapsamındaki iletişim çalışmaları bağlamında gerçekleştirdikleri uygulamalar incelenecektir.
1- Adomßent, M. ve Godemann, J. (2011). Sustainability Communication: an integrative approach, J. Godemann and G. Michelsen (Ed.) Sustainability Communication: İçinde 27-38. London:Springer
2- Akbayır, Z. (2019). Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişimi Ve Bir Örnek Olay İncelemesi . Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi , 2 (1) , 39-71 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/hire/issue/44401/515861
3- Cox, M. J. (2008). Sustainable communication: a study of green advertising and audience reception within the growing arena of corporate social responsibility, Case Study: British Petroleum. Earth & E-nvironment, 3, 32-51.
4- Engin, E., Akgöz, B. E. (2013). Sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sürdürülebilirlik çerçevesinde kurumsal sosyal sorumluluk kavramının değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 8(1): 85-94
5- Signitzer, B., & Prexl, A. (2007). Corporate sustainability communications: Aspects of theory and professionalization. Journal of Public Relations Research, 20(1): 1-19.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte