>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Teorisi | UPD103 | Zorunlu | Doktora | 1 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK
Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU
1) -
Program Yeterlilikleri | ||||
1 | 2 | 3 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Pazarlama Stratejileri, Pazarlama İlkeleri
Pazarlama Kavramı( Pazarlama Tanımları ve Pazarlama Anlayıışı) -Pazarlama Bileşenleri -Pazarlama İle İlgili Kavramlar(Makro,mikro pazarlama,megamerketing,ilişkisel pazarlama,yeniden pazarlama,pazarlamamaVs.) -Pazarlama Çevresi(ekonomik,teknolojik,sosyo-kültürel,yasal ve politik,rekabetçi çevre,uluslararası ve doğal çevre,çevresel tehlike ve fırsat kavramı) -Strateji ve Stratejik Yönetim (Stratejik İlkeler,Politika,Taktik,Program,Yöntem,Misyon,Vizyon,Kültür,işletmenin amaç ve hedefleri) -Durum ve Rekabet Analizi(Durum analizi,fırsat ve tehditler,işletmenin rakipleri,sektör analizi,rakiplerin stratejileri, rakiplerin amaç, hedef,güçlü ve zayıf yönleri,rakiplerin tepkileri) -Pazarlar ve Tüketici Davranışı(Tüketici davranış modelleri,tüketicilerin marka tercihleri,üretici pazarı) -Pazarın Ölçümü(taleple ilgili kavramlar,talep tahmin yöntemleri) -Hedef Pazarın Tayini(pazarı bölümelere ayırmak, hedef pazara ulaşma politikaları) -Büyüme Stratejileri(Yoğun büyüme stratejileri, öteki büyüme stratejileri, büyüme stratejileirnin uygulanışları) - Rekabet Stratejileri(Rekebet düşünceleri ve teknikleri, Dağıtım kanalında rekabet türleri, rekabet stratejileri,portföy matrisleri, Rekabet stratejilerine yaklaşımlar, uygulanış biçimlerine göre rekabet stratejileri) - Pazarlama Bileşenleri Kararları - Mal ve Hizmet Politikası(Malla ilgili kavramlar, mal politikaları, malların konumlandırılması, modanın mal politikalarına etkisi, yeni mal kararları, hizmetler, hizmetlerin özellikleri, pazarlama farklılıkları, hizmetlerde pazarlama stratejileri,bir ürün olarak hizmet, hizmetlerde öteki pazarlama bileşenleri) - Fiyat Kararları(Fiyatlama amaçları, Fiyatlama stratejileri , fiyat politikaları) -Dağıtım Kanalları(Dağıtım kanalının pazarlama içersindeki yeri, sınıflandırılması, kanal üyeleri, kanaldaki ilişkiler, kanalın seçimi, kanal yönetimi ve denetimi) -Fiziksel Dağıtım(Fiziksel dağıtım kararları, yararları, işlevleri, stok yönetimi, sipariş işlemi, fiziksel dağıtımın planlanması, dağıtım maliyetlerinin planlanması) - Tutundurma kararları(tutundurma bileşiminin optimizasyonu, reklam, reklam işlevleri, reklam süreci, satışta özendirme, kuponlar, armağanlar, gösteriler, örnek ürün göst., yarışmalar, halkla ilişkiler, kişisel satış, satış gücü hedefleri, satış gücü stratejisi, satış gücü örgütlenmesi, satış gücü büyüklüğü, satış gücü eğitimi ve yetiştirilmesi, satış gücü devşirmesi ve ücretlendirilmesi, satışçılık bir meslektir, satış faal. planlanması, satış faal. yürütülmesi) - Pazarlama Örgütlendirilmesi ve Bilgi Sistemi(Pazarlama bilgi sistemi, bilgi sistemi elemanları) - Pazarlama Denetimi(Satış analizleri, pazar payı analizleri, satış harcamaları analizi, karlılık analizi)
1- PAZARLAMA TEORISI
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte