>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tasavvufi Şiir Şerhleri TDE624 Seçmeli Doktora 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mahmut Esat HARMANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel tasavvuf kavramlarını öğrenir.
2) Tasavvufun klasik Türk şiirindeki yansımalarını tespit eder.
3) Klasik Türk şiirinde mutasavvıf şairleri tanır.
4) Tasavvufi beyitleri ve şiirleri değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Orta       Orta Düşük Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta       Düşük Düşük Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta       Düşük Düşük Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta       Düşük Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Usûl-i aşere, nefsin mertebeleri gibi temel tasavvufi kavramlar; Mevlânâ'nın Mesnevî'si, Yunus Emre Dîvânı, Fuzûlî, Nâilî, Neşâtî, Şeyh Gâlip gibi şairlerin şiirlerinde tasavvufi kavramların belirlenmesi ve değerlendirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel tasavvufi kavramlar (nefis, kalp, sır, ruh; mürit, sâlik, murat, arif; hâl, makam; usûl-i aşere, nefsin mertebeleri)
2) Temel tasavvufi kavramlar (nefis, kalp, sır, ruh; mürit, sâlik, murat, arif; hâl, makam)
3) Temel tasavvufi kavramlar (nefis, kalp, sır, ruh; mürit, sâlik, murat, arif; hâl, makam)
4) Tasavvufta vahdet-i vücûd ve varlık mertebeleri
5) Klasik Türk şiirinde mutasavvıf şahsiyetlerin ve şiir örneklerinin incelenmesi
6) Mevlânâ ve Mesnevî'de tasavvuf
7) Ara sınav
8) Mevlânâ ve Mesnevî'de tasavvuf
9) Yunus Emre'nin şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
10) Fuzûlî'nin şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
11) Fuzûlî'nin şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
12) Nâilî'nin şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
13) Neşâtî'nin şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
14) Şeyh Gâlip'in şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
15) Şeyh Gâlip'in şiirlerinin tasavvufi açıdan incelenmesi
16) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte