>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Okumaları-i | PSR103 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Mustafa Çağatay GÖKTAN
1) Fotoğrafı hem teknik hem de içerik olarak çözümleyebilme becerisi kazanır.
2) Fotoğrafın tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3) Fotoğraf kuramı ile fotoğraf tarihi arasındaki ilişkiyi irdeler.
4) Seyircinin fotoğrafı anlamlandırmasını etkileyen dinamikleri analiz eder.
5) Fotoğraf ve metin arasındaki ilişkiyi çözümler.
Program Yeterlilikleri | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||
1 | Yüksek | Yüksek | ||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
3 | Yüksek | Yüksek | ||||
4 | Yüksek | Yüksek | ||||
5 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Bu ders fotoğrafik görüntünün tarihsel gelişim süreci içerisindeki önemli üretimleri ve güncel örnekleri üzerinden bir fotoğrafın hem teknik hem de içerik olarak çözümlenebilmesi için gereken aşamalarını irdeler.
1- Levend Kılıç, Fotoğraf Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2011
Alberto Modiano, Fotoğraf Tarihine Giriş, Art Studio Yayıncılık, Antalya, 2007
Quentin Bajac, Karanlık Odanın Sırları Fotoğrafın İcadı, Çev: Ali Berktay, YKY, 2004
Andre Bazin, Çağdaş Sinemanın Sorunları, “Fotoğraf Görüntüsünün Varlıkbilimi”, Çev: Nijat Özön, Bilgi Yayınevi, Birinci Basım, Ankara, 1966
Walter Benjamin, Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, YKY, İstanbul, 1993
Açık Kapı Fotoğraf Belgeseli, İspanyol Televizyonu Yapımı (1990), Çev: Simber Atay, 1992
Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yay., İstanbul, 1993
The Photography Book, Phaidon, London, 1997
M. Çağatay Göktan, Din Olgusu ve Fotoğrafik Yaklaşımlar, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Fotoğraf Anasanat Dalı, Yayınlaşmamış Yüksek Lisans Tezi, 2006
1) Anlatım
2) Rol Yapma
3) Grup Çalışması
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Örnek Olay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte