>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fotoğraf Okumaları-i PSR103 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa Çağatay GÖKTAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fotoğrafı hem teknik hem de içerik olarak çözümleyebilme becerisi kazanır.
2) Fotoğrafın tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3) Fotoğraf kuramı ile fotoğraf tarihi arasındaki ilişkiyi irdeler.
4) Seyircinin fotoğrafı anlamlandırmasını etkileyen dinamikleri analiz eder.
5) Fotoğraf ve metin arasındaki ilişkiyi çözümler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek      
2 Yüksek Yüksek Yüksek    
3 Yüksek Yüksek      
4 Yüksek Yüksek      
5 Yüksek Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu ders fotoğrafik görüntünün tarihsel gelişim süreci içerisindeki önemli üretimleri ve güncel örnekleri üzerinden bir fotoğrafın hem teknik hem de içerik olarak çözümlenebilmesi için gereken aşamalarını irdeler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kuram Nedir? Fotoğraf kuramı nedir?
2) Fotoğraf teorisinin kapsamı nedir?
3) Fotoğraf teorisinin temel metinleri 1
4) Fotoğraf teorisinin temel metinleri 2
5) Fotoğraf kuramı için fotoğraf tarihinin anlamı ve önemi 1
6) Fotoğraf kuramı için fotoğraf tarihinin anlamı ve önemi 2
7) Walter Benjamin’in hayatı ve çalışmaları
8) Ara Sınav
9) Benjamin’in, “Fotoğrafın Kısa Tarihçesi” I
10) Benjamin’in, “Fotoğrafın Kısa Tarihçesi” II
11) Benjamin’in “Pasajlar” 1
12) Benjamin’in “Pasajlar” 2
13) Roland Barthes’ın hayatı ve yapıtları
14) Barthes’ın “Camera Lucida”sının fotoğraf kuramları için anlam ve önemi
15) Geoffrey Batchen’in Camera Lucida ile ilgili çalışmaları
16) Dönem Sonu Sınavı -

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Levend Kılıç, Fotoğraf Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2011 Alberto Modiano, Fotoğraf Tarihine Giriş, Art Studio Yayıncılık, Antalya, 2007 Quentin Bajac, Karanlık Odanın Sırları Fotoğrafın İcadı, Çev: Ali Berktay, YKY, 2004 Andre Bazin, Çağdaş Sinemanın Sorunları, “Fotoğraf Görüntüsünün Varlıkbilimi”, Çev: Nijat Özön, Bilgi Yayınevi, Birinci Basım, Ankara, 1966 Walter Benjamin, Pasajlar, Çev: Ahmet Cemal, YKY, İstanbul, 1993 Açık Kapı Fotoğraf Belgeseli, İspanyol Televizyonu Yapımı (1990), Çev: Simber Atay, 1992 Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çev: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yay., İstanbul, 1993 The Photography Book, Phaidon, London, 1997 M. Çağatay Göktan, Din Olgusu ve Fotoğrafik Yaklaşımlar, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Fotoğraf Anasanat Dalı, Yayınlaşmamış Yüksek Lisans Tezi, 2006

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Rol Yapma
3) Grup Çalışması
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Örnek Olay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte