>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikası PSR120 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zehra Canan BAYER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikasının temellendiği alanı bilir.
2) Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikasına koşut olarak belirlenen sanat ortamı ve bu ortamı belirleyen öğeleri analiz ederek bir senteze ulaşır.
3) Türk Resmi hakkında bilgi sahibi olur

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Dönem olarak 1923-1950 yılları arasını kapsar. İçerik olarak, Cumhuriyet Dönemi sanat politikasını belirleyen unsurlar, söz konusu politikaya koşut olarak Halkevleri, Köy Enstitüleri, Yurt Gezileri (Artists's Tours), Resim ve Heykel Sergilerini, dönemin yayın politikasını kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Cumhuriyet öncesinde Türkiye'de plastik sanatların genel değerlendirilmesi. Sanayi-i Nefise mektebi.
3) Yurt Dışında sanat eğitimi, Paris Ecole des Beaux Arts ve Julian Academie'de Türk sanatçılar.
4) Cumhuriyet Döneminde Kurulan Sanatçı Toplulukları: Müstakiller
5) Cumhuriyet Döneminde Kurulan Sanatçı Toplulukları: d Grubu
6) Cumhuriyet Döneminde Kurulan Sanatçı Toplulukları:Yeniler ve 10'lar
7) Cumhuriyet Dönemi Sanat Politikası hakkında genel değerlendirme
8) Ara Sınav
9) Halkevleri ve Köy Enstitülerinde Sanat
10) Yurt Gezileri
11) Akademi Reformu
12) 1923-1950 arası yayın politikası
13) Sergiler
14) Sunum ve tartışma
15) Sunum ve Tartışma
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BAYER, Zehra Canan (2009), Cumhuriyet Dönemi (1923-1950) Türk Ressamlarının Türk Resim Sanatının Gelişimine Yazıları ile Katkıları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Ünivertsitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programı, İstanbul.
2- ÖNDİN, Nilüfer (2003), Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve Sanat, 1923–1950, İnsancıl Yayınları, İstanbul.
3- ÜSTÜNİPEK, Mehmet (2007), Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Çağdaş Türk Sanatında Sergiler 1850–1950, Artes Yayınları:3, İstanbul.
4- ARTUN, Deniz (2007), Paris’ten Modernlik Tercümeleri Académie Julian’da İmparatorluk ve Cumhuriyet Öğrencileri, 1. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul.
5- ELİBAL, Gültekin (1973), Atatürk ve Resim-Heykel, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
6- ŞARMAN, Kansu (2005), Türk Promethe’ler Cumhuriyet’in Öğrencileri Avrupa’da (1925–1945), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
7- AKSEL, Malik (1977), İstanbul’un Ortası, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
8- DİNO, Abidin (2000), Kültür, Sanat ve Politika Üstüne Yazılar, Der. Turgut Çeviker, İkinci Basım, Adam Yayınları, İstanbul.
9- BERK, N.–GEZER, H. (1973), 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, İkinci Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
10- BERK, N.–ÖZSEZGİN, K. (1983), Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, T.İ.B., Ankara.
11- BALTACIOĞLU, Tuna (1998), Yeni Adam Günleri, 1. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
12- LHOTE, André (2000), Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, Çev. Kaya Özsezgin, 1. Baskı, İmge Kitapevi, Ankara.
13- TANPINAR, Ahmet Hamdi (2000), Yaşadığım Gibi, Haz. Birol Emil, 3. Baskı, Dergâh Yayınları, İstanbul.
14- GÜMÜŞOĞLU, Firdevs (2005), Ülkü Dergisi ve Kemalist Toplum, Toplumsal Dönüşüm Yayınları, İstanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte