>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sahne Tasarımında Modern Yaklaşımlar PSR131 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Süreyya TEMEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sahne Tasarımı tanımlamasını yapar Sahne Tasarımı tarihsel süreci ve gelişimini öğrenir güçlendirir Sahne Tasarımcılarını öğrenir Plastik Sanatlar ve Sahne Tasarımı arasında ki ilişkiyi belirler. Tiyatro unsurlarını öğrenir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Alternatif Tiyatro

Dersin İçeriği

Günümüz dekor, kostüm, ışık, aksesuar, plastik makyaj kısaca sahne üzerinde oyuna hizmet eden estetize edilmiş plastik sanatların tamamının araştırılıp değerlendirildiği bir çalışma olarak planlanmaktadır. Ders kapsamında 19 yüzyıldan günümüze çağdaş sahne tasarımı alanında ki gelişmelerin takibiyle birlikte, ekol olmuş tiyatro adamlarının sahne tasarımına yaklaşımları, 20 yüzyıl sonrası yerli ve yabancı sahne tasarımcılarının yapmış olduğu çalışmalar ve tarzları araştırılıp görsel örnekler, bu alanda dünyada yapılan bilimsel ve sanatsal sergi çalışmaları değerlendirilip izlenme ve katılım sağlanacaktır. Klasik ve çağdaş tasarım yaklaşımlarının değerlendirildiği örnek oyunlar üzerinden uygulamalar yapılması planlanmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tiyatro tarihi
2) Sahne tasarımı tarihsel süreç
3) Aydınlanma dönemi sahne sanatları
4) 19.yy çağdaş tiyatro
5) 19.yy çağdaş tiyatroda sahne tasarımı
6) Sahne tasarımı unsurları
7) Sınav
8) Çağdaş dünya tasarımcıları
9) Tasarım ekolleri
10) Türk sahne tasarımcıları
11) Cumhuriyet dönemi sahne tasarımı
12) 1950 sonrası sahne tasarımı
13) Örnek çalışmalar
14) Model uygulama
15) Model uygulama
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Model Yapma
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte