>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fotoğraf Yorumu ve Eleştirisi PSR150 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Oylum TUNÇELLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geçmişten günümüze üretilmiş olan fotoğraf disiplini örneklerinin incelenmesi
2) Fotoğraf disiplini üzerine üretilmiş vizyonların kavranması
3) Fotoğraf eleştirisi üzerine örnekler çözümlemesi
4) Eleştirel ve yorumsal yöntemler ile fotoğraf çözümlemesi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Fotoğraf Sanatı

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze üretilmiş olan fotoğraf disiplini örneklerini içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Görüntünün Serüveni, Fotoğrafın İcadı
2) Fotoğrafik Görüntünün Arkeolojisi , Mimesis Kavramı
3) Fotoğrafın Yaygınlaşması,Fotoğrafik Algı ve Yorum
4) Eleştiri Nedir. Fotoğrafı Eleştirmek
5) Fotoğrafları Yorumlamak
6) Roland Barthes, Fotoğraf Eleştirisi
7) Susan Sontag, Fotoğraf Eleştirisi
8) Ara sınav
9) .
10) Hayali Görüntünün Serüveni
11) Hayali Görüntünün Serüveni The Adventure of Unfixed Image
12) Hayali Görüntünün Serüveni
13) Hayali Görüntünün Serüveni The Adventure of Unfixed Image
14) Hayali Görüntünün Serüveni The Adventure of Unfixed Image
15) .
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2. Zuhal Özer. Yaratıcılığa Giden Yolda Beyin Fırtınası. Bilim ve Teknik. 1991, Sayı:348, s.50. Yüksel Özden. Eğitimde Dönüşüm“Yeni Değer ve Oluşumlar”, Pegem Yayınları, Önder Matbaacılık,Ankara, 1998, s.45. Jack Ensıgn Addington. % 100 Düşünce Gücü. Akaşa Yayınları, Çeviren:Birol Çetinkaya, İstanbul, 1999, s.25. Mary Mayesky. Creativity Activities forYoung Children. By DelmarPublishers Inc.AnInternational Thompson Publishing Company. USA. 1995, p.13. J.Geofrey Rawlinson. Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası. Çeviren:Osman Değirmen. Rota Yayınları, Bireysel Yatırım Dizisi, Reprosel Matbaa. İstanbul, 1995, s.21. Yüksel Özden. Öğrenme ve Öğretme, Pegem Yayınları, Önder Matbaacılık, Ankara, 1997, s.108. Enver Tahir Rıza. Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri, Anadolu Matbaası, İzmir, 1999, s.20. Nuray Sungur. Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, 2.Baskı, İstanbul, 1997, s.179. Rollo May. Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, Çeviren:Alper Oysal 1. Baskı, İstanbul, 1987, s.34. İnci San. Sanatta Yaratıcılık,Oyun, Drama. Yaratıcılık ve Eğitim.TürkEğitimDerneği Yayınları, Şafak Matbaacılık, Dizi No:17, Ankara, 1995, s.71. İsmail H.Baltacıoğlu. Sanat Eseri Nasıl Bir Yaratıcıdır? Yeni AdamGazetesi, Temmuz 1976, Sayı: 899, s.9. Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2. Adem Genç ve Ahmet Sipahioğlu. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınevi, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 1991, s.155. GOLEMAN, Daniel, Duygusal Zekâ, 11. Basım, Çev: Banu Seçkin Yüksel, Varlık Yayınları, İstanbul 1999. HAENSLEY, A. Patrica, and Cecil R. Reynolds, Creativity and Intelligence, Handbook of Creativity, Plenum Press, New York and Londan, 1989, ss. 111-145. KIRIŞOĞLU, Olcay, Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Eğitim Kitabevi, Ankara, 1991. ROUQUETTE, Michel-Louis, Yaratıcılık, İkinci Basım, Çev: Işın Gürbüz, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. SAN, İnci, Sanat ve Eğitim, İkinci Basım, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:151, Ankara, 1985. SUNGUR, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İkinci Baskı, Evrim Yayınevi, Yönetim Dizisi: 6, İstanbul, 1997. YAVUZ (Yavuzer), Halide, S., Yaratıcılık, 3. Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1996.
1- Fotoğraf Neyi anlatır.Hayalbaz Yayınları Fotoğrafı Eleştirmek imgeleri anlamaya giriş Terr Barret Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru.Vilem Fluser Fotoğraf ve Toplum Gisele Freund Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, Nazif Topçuoğlu Fotoğraflar Gösterir Ama, Nazif Topçuoğlu

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Atölye

2

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte