>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Yorumu ve Eleştirisi | PSR150 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 7 |
Dr. Öğr. Üyesi Oylum TUNÇELLİ
1) Geçmişten günümüze üretilmiş olan fotoğraf disiplini örneklerinin incelenmesi
2) Fotoğraf disiplini üzerine üretilmiş vizyonların kavranması
3) Fotoğraf eleştirisi üzerine örnekler çözümlemesi
4) Eleştirel ve yorumsal yöntemler ile fotoğraf çözümlemesi
Program Yeterlilikleri | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
2 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Fotoğraf Sanatı
Geçmişten günümüze üretilmiş olan fotoğraf disiplini örneklerini içermektedir.
1- Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2.
Zuhal Özer. Yaratıcılığa Giden Yolda Beyin Fırtınası. Bilim ve Teknik. 1991, Sayı:348, s.50.
Yüksel Özden. Eğitimde Dönüşüm“Yeni Değer ve Oluşumlar”, Pegem Yayınları, Önder Matbaacılık,Ankara, 1998, s.45.
Jack Ensıgn Addington. % 100 Düşünce Gücü. Akaşa Yayınları, Çeviren:Birol Çetinkaya, İstanbul, 1999, s.25.
Mary Mayesky. Creativity Activities forYoung Children. By DelmarPublishers Inc.AnInternational Thompson Publishing Company. USA. 1995, p.13.
J.Geofrey Rawlinson. Yaratıcı Düşünme ve Beyin Fırtınası. Çeviren:Osman Değirmen. Rota Yayınları, Bireysel Yatırım Dizisi, Reprosel Matbaa. İstanbul, 1995, s.21.
Yüksel Özden. Öğrenme ve Öğretme, Pegem Yayınları, Önder Matbaacılık, Ankara, 1997, s.108.
Enver Tahir Rıza. Yaratıcılığı Geliştirme Teknikleri, Anadolu Matbaası, İzmir, 1999, s.20.
Nuray Sungur. Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, 2.Baskı, İstanbul, 1997, s.179.
Rollo May. Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, Çeviren:Alper Oysal 1. Baskı, İstanbul, 1987, s.34.
İnci San. Sanatta Yaratıcılık,Oyun, Drama. Yaratıcılık ve Eğitim.TürkEğitimDerneği Yayınları, Şafak Matbaacılık, Dizi No:17, Ankara, 1995, s.71.
İsmail H.Baltacıoğlu. Sanat Eseri Nasıl Bir Yaratıcıdır? Yeni AdamGazetesi, Temmuz 1976, Sayı: 899, s.9.
Kathy Bell. Creativity:A Mode Of Thinking. Home SchoolPelper IsPublished By Bob Jones University Pres, Greenville, South Carolina, 1997, 29614. P.2.
Adem Genç ve Ahmet Sipahioğlu. Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”, Sergi Yayınevi, Anadolu Matbaacılık,İzmir, 1991, s.155.
GOLEMAN, Daniel, Duygusal Zekâ, 11. Basım, Çev: Banu Seçkin Yüksel, Varlık Yayınları, İstanbul 1999.
HAENSLEY, A. Patrica, and Cecil R. Reynolds, Creativity and Intelligence, Handbook of Creativity, Plenum Press, New York and Londan, 1989, ss. 111-145.
KIRIŞOĞLU, Olcay, Sanatta Eğitim (Görmek, Anlamak, Yaratmak), Eğitim Kitabevi, Ankara, 1991.
ROUQUETTE, Michel-Louis, Yaratıcılık, İkinci Basım, Çev: Işın Gürbüz, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
SAN, İnci, Sanat ve Eğitim, İkinci Basım, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:151, Ankara, 1985.
SUNGUR, Nuray, Yaratıcı Düşünce, İkinci Baskı, Evrim Yayınevi, Yönetim Dizisi: 6, İstanbul, 1997.
YAVUZ (Yavuzer), Halide, S., Yaratıcılık, 3. Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1996.
1- Fotoğraf Neyi anlatır.Hayalbaz Yayınları
Fotoğrafı Eleştirmek imgeleri anlamaya giriş Terr Barret
Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru.Vilem Fluser
Fotoğraf ve Toplum Gisele Freund
Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, Nazif Topçuoğlu
Fotoğraflar Gösterir Ama, Nazif Topçuoğlu
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
20% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte