>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Eseri Çözümlemeleri I | PSR143 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Nilgün ŞENER
1) Sanat eserlerinin çözümlerinde önem arz eden bilimsel yaklaşımların öğrenilmesi
2) Sanat eserine ikolojik, plastic vb açısından analiz eder
3) Sanatçının üslubuyla dönem üslubu arasında ilişkiyi kavrar. .
4) Toplumsal olay ve olguları ile sanat eserleri arasında ilişkili değerlendirme yapabilir.
5) Sanatı, toplumsal, siyasal ve felsefi zeminleriyle bir bütün olarak algılayabilir
Program Yeterlilikleri | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
YOK
Dersin İçeriği Sanat eserleri; sosyolojik, felsefi, siyasi, psikolojik içerikleri ile incelenecektir. Bu programın en önemli amacı sanat eserlerinin ikonografik çözümlemelerinin gerçekleştirilmesi ile yapıt içeriklerinin ve estetik niteliklerinin tartışılmasını sağlamaktır. Bir sanat eseri ile karşılaştığında izleyen; eserin estetik niteliklerinin yanı sıra anlamsal çözümlemelerine de ihtiyaç duymaktadır. Sanat Eseri Çözümlemeleri programı kapsamında sanat eserlerinin gösterge bilimsel analizleri de gerçekleşecektir.
1- Estetik Bilinçdışı, Janques Ranciére, Aralık, 2006
2- Çağdaş Felsefe, Frank Thilly, İzdüşüm, 2007
3- Diğer Kaynaklar Sanat Estetik Politika, Kültür Sanat Konferansı Tebliğleri, Sorun Yayınları, 2008 Estetik Bilinçdışı, Janques Ranciére, Aralık, 2006 Çağdaş Felsefe, Frank Thilly, İzdüşüm, 2007 Resim Nasıl Okunur, Patrick De Rynck, Hayalperest, 2016 Modern Resim Nasıl Okunur, Jon Thompson, Hayalperest, 2014 İnsan ve Kültür, Bozkurt Güvenç, Remzi Kitapevi,1991 Estetik, İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi, 1989 İmge ve Göz, E. H. Gombrich, YKY,2015 Sanat ve Yanılsama E.H. Gomriçh, Remzi Kitabevi, 2015 Günlük Yaşamdan Sanata, Umberto Eco, Can Yayınevi, 2014 Sanatın Gerekliliği, Ernts Fischer, Payel Kitabevi, 2005 Yakın Bakış, Daniel Aresse, Metiz, 2015 Resim Neyi Anlatır, Durmuş Akbulut, Etik,2011 Resimler Nasıl Okunur, Liz Rideal, Yem,2014 Güzelliğin Tarihi, Umberto Eco, Doğan Kitap, 2006 Neden Bu Sanat, Terry Barrett, Hayalperest, 2012 Beş Yaşındaki Çocuk Bunu Neden Yapamaz, Suzıe Hodge, Hayalperest,2013 Sanat ve Estetik Kuramları, Nejat BOZKURT, Ara Yayıncılık, 1992 Özgürleşen Seyirci, Jacques Ranciere, Metiz, 2010 Soyutlama ve Özdeşleyim Wilhem Worringer, Hayalperest, 2017 Müze Dersleri, Rika Burnham ve Elliot Kai-Kee, Küy Yayınevi, 2015 Analitik Resim çözümlemeleri, Leyla VARLIK ŞENTÜRK, Ayrıntı, 2012 Sanatın Felsefesi, Felsefenin Sanatı, Mehmet Yılmaz, Ütopya, 2009 Croce’nin Estetiği, Bedrettin CÖMERT, Deki, 2006 Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, Güler Ertan-Emin Sansarcı, Alternatif, 2017 Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, MichaelWilson, Hayalperest, 2015 OZKURT, Nejat, Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yayınları, İstanbul, 1995, BOZKURT, Nejat, 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Yorumlar ve Eleştiriler, Sarmal Yayınevi, İstanbul, 1998 CHRİS, Muray, 20.Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2009 ANTMEN, Ahu, 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık İstanbul, 2008 GOMBRICH, E. H.,Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1992 LYNTON, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1991 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.1, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul, 1997 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.2, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul, 1997 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.3, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul, 1997 ERHAT, Azra, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1988 FISCHER, Ernst, Sanatın Gerekliliği, Çev: Prof. Dr. Cevat ÇAPAN, V Yayınları, Ankara, 1993
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte