>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknikleri | IBD117 | Zorunlu | Doktora | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. İnci YAKUT
1) Eleştirel paradigma izleğinde niteliksel araştırma yöntemlerini etkin şekilde kullanır.
2) Gözlem araştırma tekniğini uygular.
3) Görüşme tekniğini uygular.
4) Materyal araştırmalarını yapar.
5) Nitel araştırmaları iletişim kuramları ile ilişkilendirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Adaylara araştırma yöntemleri dersi, kuram-yöntem arasındaki ilişki, niteliksel araştırma yöntemleri ; etnografik bir alan çalışmasının temel aşamaları ve gerekleri ; derinlemesine görüşme, odak grup görüşme, metin çözümlemesi (roman, anı, film vb. malzemeler üzerinden), söylem çözümlemesi (haber metinleri üzerinden), sözlü tarih ve bellek çalışması, arşiv çalışması gibi niteliksel araştırma yöntem ve teknikleri ile niceliksel araştırma yöntemleri örneklerle anlatılır.
1- G. Glesne, Nitel Araştırmaya Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık, 2012
2- A. Yüksel, Nitel Araştırma (Neden, Nasıl, Niçin), Ankara: Detay Yayıncılık, 2007
3- P. Mayring, Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş, Ankara: BilgeSu Yayıncılık, 2011
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte