>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklam İletişimi ve Kültür | IBD135 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Nebiye Duriye Gamze CILIZOĞLU
1) Reklamın biçimsel ve içeriksel (görüntüsel, dilsel) yönlerini algılar.
2) Reklamları ideolojik, semantik, ikonografik, semiyolojik görüşler bazında yorumlar.
3) Reklamcılıkta duygusal etki yaratmak için imgelerin sembolik ve metaforik olarak nasıl kullanıldığını açıklar.
4) Reklamcılığın satış, bilgilendirme, ikna etme gibi farklı kullanım amaçlarını inceler.
5) Reklamın kültürel kodlar nedeniyle değişimini açıklar.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Kapsamlı olarak bir reklamı değerlendirebilme, dilsel birimleri, varsa dil sanatlarını, görsel birimleri, uygulanan görsel sanatları farkeden, farklı bakış açılarından bakabilme , reklam çözümlemeyi bilimsel tabanda sunabilme. Reklamı kültürel kodlar ile yorumlayabilme.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte