>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kronoloji ve Stratigrafi ARK131 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kronoloji oluşturma yöntemlerini öğrenir
2) Kronoloji oluşturmanın mantığını kavrar
3) Kronolojiler arası senkronizasyon yapar
4) Stratigrafileri kronolojik dizilimle karşılaştırır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta     Düşük     Düşük    
2     Orta            
3         Orta Düşük      
4   Orta         Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste örnekler üzerinden eleştiri ve bölgelerarası karşılaştırma yoluyla yeni öneri geliştirme uygulamaları yapılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kronoloji yöntemleri ve çeşitleri
2) Tarih Kronolojileri (uzun-kısa)
3) Stratigrafi-Tipoloji Kronolojileri
4) Kronoloji Projeleri
5) seçilmiş konular
6) seçilmiş konular
7) seçilmiş konular
8) seçilmiş konular
9) seçilmiş konular
10) seçilmiş konular
11) seçilmiş konular
12) seçilmiş konular
13) seçilmiş konular
14) seçilmiş konular
15) seçilmiş konular
16) seçilmiş konular

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Renfrew C. 1973. Before Civilization: The Radiocarbon Revolution and Prehistoric Europe. New York: A.A. Knopf.
2- Ehrich, R. W. (Ed.) 1992, Chronologies in Old World Archaeology, The University of Chicago Press, Chicago.
3- Marro, C. ve H. Hauptmann (Eds.) 2000, Chronologies des Pays du Caucase et de l’Euphrate aux IVe-IIIe millé¬naires, Institut Français d’Etudes Anatoliennes d’Istanbul. Varia Anatolica 11, De Boccard, Paris.
4- Lebeau, M. (Ed.) 2011, Associated Regional Chronologies for the Ancient Near East and the Eastern Mediterranean I: Jezirah. Turnhout: Brepols.
5- Parzinger, H. 1993. Studien zur Chronologie und Kulturgeschichte der Jungstein-, Kupfer- und Frühbronzezeit zwischen Karpaten und Mittlerem Taurus. Mainz.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte