>

Arkeoloji'de Bilimsel Yöntem, Yazın ve Etik

Arkeoloji

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Arkeoloji'de Bilimsel Yöntem, Yazın ve Etik ARK132 Zorunlu Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilimsel bir çalışmanın meslek etiğine uygunluğu
2) Bilimsel bir çalışmanın planlanması
3) Bilimsel bir çalışmanın analiz aşamalarının kurgulanması
4) Bilimsel bir çalışmanın sentez aşamasının kurgulanması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük   Yüksek       Orta    
2 Düşük   Orta     Orta   Orta  
3   Orta   Orta Orta       Orta
4   Düşük     Orta       Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste çeşitli örnekler üzerinden kuramsal sonuç ilişkileri oluşturma uygulamaları yaptırılacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Trigger, Bruce G. 2006. A history of Archaeological Thought. Cambridge: Cambridge University Press.
2- Hodder, Ian ve Scott Hutson 2010. Geçmişi Okumak: Arkeolojiyi Yorumlamada Güncel Yaklaşımlar (Reading the Past: Current Approaches to Interpretation in Archaeology. Cambridge: Cambridge University Press, Third Edition, 2003. Çev. Burcu Toprak ve Emre Rona), Ankara: Phoenix Yayınevi
3- Renfrew, Colin ve Paul Bahn 1991. Archaeology: Theories, Methods and Practice. London: Thames and Hudson.
4- Renfrew, Colin ve Paul Bahn 2013. Arkeoloji: Anahtar Kavramlar (Çev. Selda Somuncuoğlu), Renfrew, Colin ve Paul Bahn (eds.). İstanbul: İletişim Yayınları,
5- Boydak, M. 2011. Araştırma ve Yayın Etiği. Bilim Etiği (ed. N. Atasoy, M. Boydak, H. A. Çırpan, A. Kendigelen, İ. E. Meriç, A. T. Sarıkaya, A. Ulubelen, H. Yazıcı), İstanbul Üniversitesi Yayın no. 5048. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. 15-42.
6- Joukowsky, Martha 1980. A Complete Manual of Field Archaeology: Tool and Techniques of Filed Work for Archaeologists. New Jersey: Prentice-Hall.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte