>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel Oluşum, Gelişim ve Değişim Süreçleri | ARK134 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 7 |
Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE
1) Kültürel özelliklerin analizi ve sentezi
2) Gelişen ve değişen kültürel özelliklerin tanımı
3) kültürel özelliklerin değişim ve dönüşüm nedenlerinin analizi
4) Bir toplumun veya kültürün çöküş sürecini etkileyen unsurların analizi
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Orta | Orta | ||||||||
2 | Orta | Orta | Orta | |||||||
3 | Düşük | Orta | ||||||||
4 | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Çeşitli dönemlerde birçok toplum sosyo-ekonomik, siyasi, ekolojik vb bir ya da birden fazla faktörün tetiklemesi ile çözülme, değişme ya da dönüşme sürecine girmiştir. Bu süreçlerin yansımaları toplumun örgütleniş biçimi ve düzeyi ile koşut olarak farklılık göstermekte ve bu bağlamda her bir toplumun kendi özelinde incelenmesini gerektirmektedir. Farklı dönemlerde farklı toplumların çözülme süreci, bu süreci yaratan iç ve dış dinamiklerin incelenmesi, toplumların karmaşıklaşma düzeyi ile çöküş ya da dönüşüm süreçlerinin ilişkisi gibi konular tartışmaya açılacak ve bu konular arkeolojik örneklendirmeler üzerinden analiz edilecektir. Bu derste örnekler üzerinden eleştiri ve kuramsal proje oluşturma uygulamaları yaptırılacaktır.
1- Adams, R. M. 1960. The Evolutionayr Process in Early Civilizations. The Evolution of Man: Mind, Culture and Society (Ed. Sol Tx. Chicago: University of Chicago Press, 153-168.
2- Childe, Vere Gordon 1939. Dawn of European Civilization. London: Kegan Paul, Trench, Trubner & co.
3- Hodder, Ian 1982. Symbols in action. Ethnoarchaeological studies of material culture. Cambridge, Cambridge University Press.
4- Yoffe, N. Ve G. L. Cowgill (eds.) 1995. The Collapse of Ancient States and Civilizations. Tuscon, London.
Rowlands, M., M. Larsen ve K. Kristiansen (eds.) 1987, Centre and Periphery in the Ancient World, Cambridge.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte