>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Politik İletişim ve Görsel Medya RTS109 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybike ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kitle iletişim araçlarının siyasal davranışın şekillenmesinde ve politik iletişim uygulamalarındaki rollerini tanır.
2) Politik seçim kampanyalarında etkili sonuçlar elde etmek için hangi stratejilerin uygulanması gerektiğini sıralar.
3) Politik iletişim sürecinde aktörler ve siyasal iletişim stratejilerinin nasıl belirlendiği, hedef kitle ayrımı, seçmen analizi konularını açıklar.
4) Politik seçim kampanyalarında dünyadan ve Türkiye'den örnekler ışığında başarılı ve başarısız seçim kampanyalarını tanır.
5) Kamuoyu araştırmalarının, seçmen tercihlerinde etkisi, medyanın kamuoyu araştırmalarında rolü, politik halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarını tanır.
6) Politik iletişim stratejilerinde görsel medyanın rolü ve önemini kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Politik İletişim ve Görsel Medya

Dersin İçeriği

Politik iletişimin aktörleri, politik iletişim kampanyaları, dünyadan ve Türkiye’den görsel medya stratejilerinin değişimine yönelik tartışma ve incelemeler, seçim kampanyası örnekleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Politik iletişim kavramı nedir? Diğer alanlarla ilişkisi nedir?
2) Politik iletişim aktörleri nelerdir, özellikleri nedir?
3) Politik iletişim ve kullanılan kitle iletişim araçlarının özellikleri ve amaçları
4) Politik halkla ilişkiler ve reklam faaliyetleri, özellikleri, dünyadan ve Türkiye'den örnek uygulamalar
5) Medya Yönetimi, İmaj Yönetimi, Parti Örgütünün İç İletişimi, Enformasyon Yönetimi
6) Siyasal seçim kampanyaları ve bir seçim kampanyası hazırlarken uyulması gereken kurallar
7) Seçim kampanyası sürecinde kampanya altyapı çalışmaları; kampanya merkezinin hazırlanması, kampanya yönetiminin oluşturulması, kampanya bütçesinin oluşturulması, kampanyanın takviminin oluşturulması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Dünya'dan ve Türkiye'den dönemsel özelliklerine göre siyasal seçim kampanyaları ve aday konumlandırma stratejileri
10) Dünya'dan ve Türkiye'den dönemsel özelliklerine göre siyasal seçim kampanyaları ve aday konumlandırma stratejileri devam
11) Seçim kampanyalarında kullanılan medya stratejileri
12) Seçim kampanyalarında kullanılan medya stratejileri devam
13) Medya sistemi ile politik sistem arasındaki ilişkiler
14) Medya sistemi ile politik sistem arasındaki ilişkiler
15) Güncel politik iletişim tartışmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Tartışma
5) Tartışma
6) Alıştırma ve Uygulama
7) Altı Şapka Metodu


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte