>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Teknoloji | RTS104 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 7 |
Prof. Dr. Sedat ÖZEL
1) Kültür, toplum ve teknoloji arasındaki ilişkiselliği ele alan terminolojiyi ve kuramsal bilgiyi edinme
2) Bu ilişkiselliği sistematik ve eleştirel olarak tartışabilecek bilgiye sahip olma
3) Farklı dönemlere ait teknoloji anlatıları ve kuramları aracılığıyla medya ve iletişim teknolojilerini anlamlandırıp, değerlendirme ve konumlama becerisini edinme
4) Aktüel medya ortamına ve teknolojilerine dair ampirik veriyi, derste öğrendiği anlatılar ve kuramlar çerçevesinde tartışabilme yetisine sahip olma
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | ||
2 | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | |
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | |
4 | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
-
Bu ders, enformasyon çağı, dijital çağ, teknoloji çağı gibi tanımlamalar üzerinden içinde yaşadığımız çağın niteleyeni olarak beliren "teknoloji" kavramını odağına alır. Teknoloji, bir kültürün işlemesi için gerekli olan metodlar, pratikler ve araçlar bütünüdür, bu tanımıyla toplumsal ve kültürel olanla doğrudan ilişkilidir. Teknoloji, farklı tarihsel dönemlerde farklı anlam yüklerine sahip olmuştur. Bu ders kapsamında teknolojiye dair farklı anlatılar,kuramlar ait oldukları dönemler üzerinden ele alınarak, bunların toplumsal ve kültürel pratiklerle olan ilişkisi analiz edilecektir.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte