>

Spor Psikolojisi ve Kişilerarası İlişkiler

Anatomi

Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Spor Psikolojisi ve Kişilerarası İlişkiler SBE620 Seçmeli Doktora 2 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Elif KARAGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişim tanımını ve temel kavramları açıklar, mesaj içeriklerini tanır.
2) Sözel ve sözel olmayan iletişim türlerini tanır. Etkin kullanılması için gerekenleri açıklar
3) Beden dili unsurlarını tanır.
4) İletişimde yaşanan çatışmaları çözme becerilerini açıklar
5) Dil ötesi kavtramlarını tanır, saldırganlık, şiddet, ihmal, istismar ve suistimal kavramlarını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1              
2              
3              
4              
5              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

PSİKOLOJİ RKR 2105340

Dersin İçeriği

İletişim teknikleri, içerikleri, sözel iletişim ve sözel olmayan iletişim, beden dili, etkili dinleme, ben dili sen dili empati ve sempati kavramları, iletişim de algı ve dikkatin rolü bunun sporda performansa ulaşmada, motivasyon sağlamada nasıl kullanılacağı, sporcu, antrenör, yönetici ilişkilerinde yaşanabilecek çatışma çözümünde etkililiğin sağlanması yolları aktarılır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Spor psikolojisi konuları kısaca gözden geçirilir. Etkili iletişimin sporda yeri ve önemi tartışılır. Ders kaynakları, ders içerik ve değerlendirme ölçütleri, proje ve ödev konuları, teslim tarihleri açıklanır. Spor psikolojisi konuları kısaca gözden geçirilir. Etkili iletişimin sporda yeri ve önemi tartışılır.
2) İletişim nedir tanımı, içerikleri, çeşitleri tartışılır. Sözel ve sözel olmayan iletişimin etkisi ve önemi, sporda performansa yansımaları değerlendirilir.
3) Etkili iletişim kurmak için kaynaklar, sporda doruk performansa ulaşmada etkili iletişim kullanma yolları tartışılır.
4) Grup olma, grup içi dinamizmi geliştirmede etkili iletişim kurma, sosyal psikolojik araştırmalar özellikle Muzaffer Şerifin çalışmaları tartışılır.
5) Grup olma aşamaları, grubu grup yapan öğeler, grup içi iş birliği ve sportif başarıya etkisi konusu literatür bilgileri ışığında tartışılır.
6) Birbirimizi anlamak, doğru anlama doğru algılama ve doğru sonuca ulaşarak iletişimi etkili kılmak. Performans sağlamada doğru algılama ve anlamayı harekete geçirme konusu ilgili literatür bilgileri ışığında tartışılır.
7) Kişilik tipleri, ilişkilerde bu kişilik tiplerin özellikleri ve ilişkilere yaklaşımları, sporda doruk performans için bu kişilik tipleri ile iletişimi doğru kurabilme tartışılır.
8) Gruplarda ortaya çıkabilecek çatışmalar ve kaynakları, çatışma çözümünde spordan ve doğru iletişim tekniklerinden yararlanma tartışılır
9) Kişiler arası ilişkilere stresin etkileri, stres kaynakları ve stresle başetmede spordan yararlanma ve kişilerarası ilişkilerde doğru iletişimi güçlendirerek doruk performansa ulaşma.
10) Doğru ve etkin dinlemenin, empatinin önemi ilgili lliteratür verileriyle birlikte tartışılır öğrenci sunumları değerlendirilir.
11) Kişilerarası ilişkilerde kör noktalar, iletişim kazaları ve bunların performansa olumlu olumsuz etkileri, literatür verileriyle birlikte değerlendirilir.
12) Beden dili unsurları ve bu unsurların etkili iletişimde yeri ve önemi, performansa ulaşmada, motivasyon sağlamada doğru kullanımları ilgili literatür verileri ışığında tartışılır
13) Öfke ve nedenleri, öfke ile başetmede sporun kullanımı, öfkenin performansa etkileri ve grup içi ilişkilere yansımaları ilgili literatür verileriyle tartışılır
14) Saldırganlık ve şiddet tanımları ayırımları, sporda ve kişiler arası ilişkilere yansımaları ilgili literatür verileri ile tartışılır.
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yrd.Doç.Dr. Şevki Koç, 1994, ”Spor Psikolojisine Giriş” Saray Tıp Kitabevleri. İzmir.
2- Prof. Dr. Ethem Özgüven (2004),"Görüşme İlke ve Teknikleri" , PDREM Yayınları, ankara.
3- Charles G. Morris (2002),"Psikolojiyi Anlamak" Çeviri Ed. H. Belgin Ayvaşık, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
4- Üstün Dökmen, (2016), İletişim Çatışmaları ve Empati", Remzi Kitabevi, İstanbul.
5- Doğan Cüceloğlu (2012), "İnsan ve Davranışı", Remzi Kitabevi, İstanbul.
6- kaynak kitaplardan derlenmiş ders notları, spor ortamları, kulüplerde sporcu eğitimiyle ilgili yaşanan olay-vaka değerlendirmeleri.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte