>

Antrenman Programı Hazırlamada Yeni Yaklaşımlar

Spor Bilimleri

Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Antrenman Programı Hazırlamada Yeni Yaklaşımlar SBE605 Seçmeli Doktora 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Utku GÖNENER
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Gazanfer GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Antrenman bilgisinin önemi ve tarihsel gelişimini analiz eder.
2) Antrenman terminolojisi ve ilkelerini analiz eder.
3) Yüklenme ve uyum arasında ki ilişkiyi tanımlar.
4) Kuvvetin, süratin, dayanıklılığın ve esnekliğin teorisi ve metodolojisini analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

....................................................

Dersin İçeriği

Antrenman bilgisinin önemi ve tarihsel gelişimi, antrenman ilkeleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Antrenman programı kavramı
2) Antrenman planlarının temel yapısı
3) Yarışma takvimi süreçleri
4) Spora dönük antrenman (Fiziksel ve mental)
5) Yıllık antrenman planı yaklaşımı
6) Hazırlık periyodu antrenmanları
7) Müsabaka periyodu antrenmanları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Takım sporlarında antrenman programı analizi
10) Bireysel sporlarda antrenman programı analizi ve değerlendirme
11) Mücadele sporlarında antrenman analizi ve yorumlama
12) Analiz sonuçlarına göre antrenman programı hazırlama tekniği
13) Doğru antrenman programı hazırlama
14) Birim antrenman planı hazırlama (Kapsamlı)
15) Antrenman programlarını değerlendirme ölçütleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BOMPA, T. O., (1994). Theory and Methodology of Training: Periodization. Kendall Hunt Publishing Companing. U.S.A, (Çev: Keskin, İ., Tuner, A. B., Küçükgöz, H., Bağırgan, T., (2007). Antrenman Kuramı ve Yöntemi. 3. Baskı. Spor Yayınevi ve Kitapevi. Ankara).
2- SEVİM, Y., (2006). Antrenman Bilgisi. 6. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
3- MURATLI, S., (2005). Antrenman ve Müsabaka. Yaylım Yayıncılık, İstanbul.
4- TAMER, K., (2000). Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
5- SCHOLİCH, M., (1991). Circle-Training. Kreistraining Sportverlag. (Çev: Bağırgan, T., Derleme: Gül, G., (2005). Çevrimsel Antrenman. Bağırgan Yayımevi, Ankara).
6- DÜNDAR, U., (1995). Antrenman Teorisi. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
7- Bompa, T., Pasquale, M., Cornacchia, L., (2013). "Serious Strength Training" 3rd ed. Çeviri; Bağırgan, T., Çeviri Editörü: Gazanfer Kemal Gül, (2015). Nitelikli Kuvvet Antrenmanı. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara,
8- Renklikurt, S. (1996). ‘‘Futbol Kondisyon El Kitabı’’ Türkiye Futbol Federasyonu Eğitim Yayınları, İstanbul
9- Bompa, T.O. (2001). Tüzemen, E. Bağırgan, T. “Sporda Çabuk Kuvvet Antrenmanı” Bağırgan Yayınevi, Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Proje

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte