>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Psikiyatride Etik TTE713 Seçmeli Doktora 2 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Rahime AYDIN ER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Psikiyatride etik konuların felsefi temellerini bilme
2) Psikiyatrik bakımda temel etik ve profesyonel uygulamaları tartışabilme
3) Psikiyatrik tedavi ve bakımla ilgili etik ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme
4) Psikiyatride sıklıkla karşılaşılan etik sorunların farkına vararak çözüm önerileri geliştirebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük                   Orta
2 Orta Orta                    
3 Orta Düşük                   Orta
4 Yüksek                     Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Psikiyatride etik ilke ve kodlar ile psikiyatrik tedavi ve bakım hizmetlerinin sunumuyla ilgili etik konular

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı, içeriği ve kaynakları ile değerlendirme ölçütlerinin paylaşılması
2) Psikiyatrik etiğin felsefi temelleri
3) Psikiyatride etik ilkeler, etik kodlar
4) Hawaii ve Madrid Deklerasyonları
5) Bir etik problem olarak psikiyatrik tanı (stigma vs.)
6) Psikiyatride aydınlatılmış onam
7) Tedaviye ve araştırmaya karar verme kapasitesinin değerlendirmesi
8) Gizlilik ve mahremiyet
9) Ara sınav
10) Zorla tedavi ve hastaneye yatırma
11) Farmakolojik tedavi ve psikoterapinin etik yönleri
12) Çocuk psikiyatrisi ve etik
13) Adli psikiyatri ve etik
14) Psikiyatrik araştırmalarda etik
15) .

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ambrosini D.L., Crocker, A.G. (2007). Psychiatric advance directives and the right to refuse treatment in Canada. Can J Psychiatry. 52: 397-402.
2- Appelbaum, B.C., Appelbaum, P.S., Grisso, T. (1998). Competence to consent to voluntary psychiatric hospitalization: a test of standard proposed by APA. Psychiatric Services. 49 (9): 1193-1196.
3- Appelbaum, P.S. (2007). Assessment of patients’ competence to consent to treatment. New England Journal of Medicine. 357 (18): 1834-1840.
4- Bali Bildirgesi, (1995). [http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=6581].
5- Stefano, A., Ducci, G. (2008). Involuntary admission and compulsory treatment in Europe. International Journal of Mental Health. 37 (3): 10-21.
6- Peele, R., Chdoff, P. (1999). The ethics of involuntary treatment and deinstitutionalization. In.: Psychiatric Ethics, Ed.: S. Bloch, Chodoff, P., Gren, S.A. 3rd ed. New York: Oxford University Press. s.: 423-440.
7- Ruh Hekimliği (Psikiyatri) Meslek Etik Kuralları, (2002). [www.psikiyatri.org.tr]
8- Jonsen, A.R., Siegler, M., Winslade, W.J. (2006). Clinical Ethics: A Practical Approach to Ethical Decisions in Clinical Medicine. 6th ed. New York: The McGraw - Hill Companies. p.:60-65.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte