>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Modern Tıbbın Tarihi TTE605 Zorunlu Doktora 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aslıhan AKPINAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İnsanlık tarihi içinde temel tıp kuramları ve hekim tiplerini tanımlar.
2) Tıp tarihinin gelişim sürecini kavrayarak günümüz tıbbını değerlendirir.
3) Tıbba ve bilime eleştirel ve tarafsız bakar
4) Yeni tıbbi bilginin tarihsel dayanaklarını gösterir.
5) Geçmiş ile gelecek arasında köprü kurar.
6) İnsanlık tarihi içinde tıbbın tarihini değerlendirir.
7) Tıbbın evrimsel sürecini sentezler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta Yüksek Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Orta
2 Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Orta
3 Orta Düşük Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta
4 Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük
5 Orta Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük
6 Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Düşük
7 Orta Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta Orta Düşük Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Tıp Tarihinin Önemi, Amaçları; Tarih Öncesi Dönemde Tıp; Mezopotamya ve Eski Mısırda Tıp; Eski Çin ve Hint Uygarlıklarında Tıp; Eski Yunan Tıbbı-Mitolojik Dönem; Eski Yunan Tıbbı-Hipokratik Dönem; Roma ve Bizans Uygarlıklarında Tıp; Ortaçağ Batı Tıbbı; Rönesans Döneminde (14.,15. Yüzyıllar) Tıp; 16-19. Yüzyıl Batı tıbbı; 20. Yüzyıl Tıbbının Tıp Tarihi Açısından Özellikleri; Tarih Boyunca Sağlık Alanında Çeşitli Mesleklerin gelişimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte