>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İlkeleri | ISL262 | Zorunlu | Lisans | 2 | Bahar | 4 |
Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Prof. Dr. Muhsin HALİS
Prof. Dr. A. Tansu SAY
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU
1) Pazarlamanın temel kavramlarını ve pazarlama bileşenlerini öğrenmek.
2) Temel hedefler, tüketici davranışlarını ve beklentilerini kavramak,
3) Tüketici ihtiyaçlarının en doğru biçimde nasıl karşılanabileceğini öğrenmek.
4) Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri kavramak.
5) Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini öğrenmek.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Pazarlama, Pazarlama Tanımı ve Kavramları, Pazarlamanın gelişimi, Pazarlama anlayışı ve öğeleri, pazar çevresi, çevresel fırsat ve tehditler, İşletme felsefesi,pazarlama kararları, pazarlamanın önemi, Durum ve rekabet analizi, Pazarlar ve tüketici davranışları, üretici pazarı, Pazarın ölçümü, Pazarın bölümlere ayrılması, hedef pazarın seçimi, Büyüme stratejileri, Rekabet stratejileri, Pazarlama bileşenleri kararları
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte