>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleri ISL262 Zorunlu Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Prof. Dr. Muhsin HALİS
Prof. Dr. A. Tansu SAY
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlamanın temel kavramlarını ve pazarlama bileşenlerini öğrenmek.
2) Temel hedefler, tüketici davranışlarını ve beklentilerini kavramak,
3) Tüketici ihtiyaçlarının en doğru biçimde nasıl karşılanabileceğini öğrenmek.
4) Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri kavramak.
5) Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini öğrenmek.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek       Yüksek        
2 Yüksek Yüksek       Yüksek       Yüksek
3 Yüksek Yüksek       Yüksek       Yüksek
4 Yüksek Yüksek       Yüksek       Yüksek
5 Yüksek Yüksek       Yüksek       Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Pazarlama, Pazarlama Tanımı ve Kavramları, Pazarlamanın gelişimi, Pazarlama anlayışı ve öğeleri, pazar çevresi, çevresel fırsat ve tehditler, İşletme felsefesi,pazarlama kararları, pazarlamanın önemi, Durum ve rekabet analizi, Pazarlar ve tüketici davranışları, üretici pazarı, Pazarın ölçümü, Pazarın bölümlere ayrılması, hedef pazarın seçimi, Büyüme stratejileri, Rekabet stratejileri, Pazarlama bileşenleri kararları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte