>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Güncel Çevre Sorunları | SBK334 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Örgen UĞURLU ORTAÇ
1) Yaşanabilir bir çevre için gerekli olan düşün ve anlayış dönüşümü nasıl sağlanabilir şeklindeki felsefi görüşleri tartışır.
2) Türkiye’nin ve dünyanın belli başlı çevre problemleri üzerine tartışır, çözümleme yapar.
3) Küresel düzeydeki çevresel kirlenmenin yayılma ve ikincil etkilerini açıklar.
4) Güncel ekolojik sorunlar arasındaki ilişkiyi kurar.
5) Çevresel güvenliği tehdit eden olguları değerlendirir ve ölçeklendirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | ||||||||
2 | Yüksek | Orta | |||||||
3 | Orta | Düşük | Orta | Orta | |||||
4 | Orta | Yüksek | |||||||
5 | Düşük | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Aydınlanma dönemi sonrası dünyayı eski kutsiyetinden soyutlayan modern düşünce, doğa karşısında aciz kalan insanoğlunun doğayı hoyratça sömürmesi gerektiğini zihinlere aşıladı. Özellikle Batı Avrupa’da gelişen pazar için üretim olgusu beraberinde büyük bir tüketim fetişizmi yarattı. İhtiyaç duyulup duyulmadığına bakılmaksızın tüketilen metanın artıkları büyük çöplükleri beraberinde getirdi. Değişik kimyasal süreçler sonucunda ortaya çıkan kimi ürünlerin tekrar doğaya dönüşümünün artık binlerce yılla ifade edilen bir zaman periyodunu içeriyor olması çevre felaketlerinin yakın gelecekte çok büyük bir olasılık olduğunu göstermiştir. Bu tehlikelere karşı alınması gereken ilk önlemin çevre bilinci kazandırılmış yepyeni bir nesle sahip olmaktan geçtiği biliniyor. Bu ders bu amacın eşliğinde ele alınmaktadır.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
İngilizce
İstenmemekte