>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İnsan Hakları Fikri SBK430 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Marco BOSCHELE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İnsan Hakları fikrinin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimine dair sistematik bir anlayış kazanır.
2) İnsan Hakları düşüncesine dair ortaya konan kuramsal tartışmalara dair sistematik bir anlayış kazanır.
3) Modern Hukuk ve İnsan Hakları arasındaki ilişkiye dair bir anlayış kazanır.
4) Modern Demokratik Siyasal Süreçler ve İnsan Hakları arasındaki ilişkiye dair bir anlayış kazanır.
5) İnsan Hakları düşünce ve pratiklerinin insanlığın tarihsel gelişiminde oynayabileceği rol üzerine anlayış kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Öncelikle 18.yy’dan günümüze değin insan hakları fikrini temellendiren Modern Doğal Haklar Öğretisi ve Kantçı Ahlak Felsefesi gibi belli başlı kuramsal-felsefi çerçeveler ele alınacaktır. Sonrasında, özellikle 20.yy’ın ikinci yarısıyla beraber ortaya çıkan insan haklarına dair farklı yaklaşımlar üzerine durulacaktır. Bu bağlamda, insan haklarının bireysel özgürlük hakları (birinci kuşak haklar), toplumsal-ekonomik haklar (ikinci kuşak haklar) ve çevre, grup vs. hakları (üçüncü kuşak haklar) olarak alt kategorilere bölünmesi ve bu kategoriler arasındaki ilişkiler irdelenecektir. Üçüncü bir aşama olarak insan hakları düşüncesine karşı ortaya konan çeşitli itirazlar (Muhafazakar itiraz, Postmodern itiraz, Fundamentalist itiraz, Realist itiraz ve Radikal-Sol itiraz) ve insan hakları fikrinin savunusu çerçevesinde bu itirazlara verilen yada verilebilecek olan karşılıklar tartışılacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte