>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları Fikri | SBK430 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Marco BOSCHELE
1) İnsan Hakları fikrinin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimine dair sistematik bir anlayış kazanır.
2) İnsan Hakları düşüncesine dair ortaya konan kuramsal tartışmalara dair sistematik bir anlayış kazanır.
3) Modern Hukuk ve İnsan Hakları arasındaki ilişkiye dair bir anlayış kazanır.
4) Modern Demokratik Siyasal Süreçler ve İnsan Hakları arasındaki ilişkiye dair bir anlayış kazanır.
5) İnsan Hakları düşünce ve pratiklerinin insanlığın tarihsel gelişiminde oynayabileceği rol üzerine anlayış kazanır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
2 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
3 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Öncelikle 18.yy’dan günümüze değin insan hakları fikrini temellendiren Modern Doğal Haklar Öğretisi ve Kantçı Ahlak Felsefesi gibi belli başlı kuramsal-felsefi çerçeveler ele alınacaktır. Sonrasında, özellikle 20.yy’ın ikinci yarısıyla beraber ortaya çıkan insan haklarına dair farklı yaklaşımlar üzerine durulacaktır. Bu bağlamda, insan haklarının bireysel özgürlük hakları (birinci kuşak haklar), toplumsal-ekonomik haklar (ikinci kuşak haklar) ve çevre, grup vs. hakları (üçüncü kuşak haklar) olarak alt kategorilere bölünmesi ve bu kategoriler arasındaki ilişkiler irdelenecektir. Üçüncü bir aşama olarak insan hakları düşüncesine karşı ortaya konan çeşitli itirazlar (Muhafazakar itiraz, Postmodern itiraz, Fundamentalist itiraz, Realist itiraz ve Radikal-Sol itiraz) ve insan hakları fikrinin savunusu çerçevesinde bu itirazlara verilen yada verilebilecek olan karşılıklar tartışılacaktır.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İngilizce
İstenmemekte