>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | SBK339 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Hasan YAZICI
1) Toplumsal yapı kavramını ve ilişkili kavramları tanımlar, açıklar.
2) Toplumsal yapı kuramlarını bilir.
3) Türkiye’nin toplumsal yapısını tarihî, sosyolojik bir perspektiften anlar, değerlendirir.
4) Türkiye’nin toplumsal yapısı ile ilgili üretilen politikaları değerlendirebilecek argümanlar geliştirir, analiz ve sentez yapar, yapı ile politika arasında ilişkiler kurar.
5) Türkiye'de toplumsal yapının farklı bileşenleri arasında bağlantı kurar, siyasî, ekonomik, hukukî ve kültürel… boyutlarını kavrar, karşılıklı bağımlılık ilişkisi içinde sosyo-kültürel dinamikleri, süreçleri açıklar, karşılaştırıp analiz eder, değerlendirir, eleştirel olarak yorumlar.
6) Türkiye'de toplumsal yapıda gerçekleşen dönüşümü süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde ayırt eder, etkilere ilişkin farklı yaklaşımları açıklayabilir, Türk toplumunun özellikle küreselleşme sürecinin etkisiyle yaşanan hızlı değişmelerin sebep ve sonuçlarını anlar.
7) Türk toplumunu ilgilendiren çağdaş sosyal sorunları sosyolojinin sağladığı geniş perspektiften ele alabilir, Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve sebeplerini teşhis edebilir.
8) Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder.
9) Türk toplumunun genel niteliklerini ve nitelikleri etkileyen sosyolojik ve tarihi faktörleri anlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
9 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Ders, öğrencilerin içinde bulundukları sosyal, siyasî, kültürel, ekonomik şartların farkında olmalarının önemli olduğu düşüncesine dayanmaktadır. Ders kapsamında Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne sosyal yapının değişimi; Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin toplumsal yapısının gelişme özellikleri; Türk modernleşmesinin özel şartları; Türk toplumu ve genel nitelikleri: Sosyo-demografik yapısı, nüfus dağılımı; Türkiye’de toplumsal gruplar, sınıflar, toplumsal tabakalaşma ve etnisite, Türkiye’nin toplumsal kurumları: Eğitim, adalet, sağlık, ekonomi, aile ve din, nüfus, göç ve kentleşme… ele alınmaktadır. Tarihî kökenlerine giderek günümüz Türkiye'sine uzanan süreçte toplumsal yapının çeşitli unsurlarının genel hatlarıyla incelenmesi ve eleştirel açıdan tartışılması yapılmaktadır. İmparatorluktan milletleşmeye geçilmesi ve milletleşmenin inşa süreci üzerinde durulmaktadır. Günümüz Türkiye’sini oluşturan temel dinamiklerin toplumsal bütünleşme sürecine olan etkileri ortaya koyulmaktadır. Günümüz Türk toplumsal yapısında görülen meseleler ve konularla ilgili olarak öğrencilere teorik veya alan araştırması yapabilecekleri ödevler verilmektedir. Toplumsal yapı ile ilgili kavramsal çerçeve, tarihi süreçte Türkiye’de kentleşme ve toplumsal yapıya etkileri, popüler kültür ve toplumsal yapıya etkileri, Türkiye?de gençlik: Sorunlar, değerler ve değişimler, bilgi toplumu sürecinde Türkiye’nin toplumsal yapısında yaşanan dönüşümler, küreselleşme ve Türkiye’nin toplumsal sorunları zerinde durulmaktadır. Ders, öğrencilere yönetecekleri toplumun özelliklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte