>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İlkeleri | SBF305 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Prof. Dr. A. Tansu SAY
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç – gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma becerisi kazanır.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri değerlendirir.
3) Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme yeteneği kazanır.
6) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneği kazanır.
7) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yeteneği kazanır.
8) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yeteneği kazanır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Uluslararası Pazarlama
Pazarlama, Pazarlama Tanımı ve Kavramları, Pazarlamanın gelişimi, Pazarlama anlayışı ve öğeleri, pazar çevresi, çevresel fırsat ve tehditler, İşletme felsefesi,pazarlama kararları, pazarlamanın önemi, Durum ve rekabet analizi, Pazarlar ve tüketici davranışları, üretici pazarı, Pazarın ölçümü, Pazarın bölümlere ayrılması, hedef pazarın seçimi, Büyüme stratejileri, Rekabet stratejileri, Pazarlama bileşenleri kararları
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte