>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Demography and Settlement In The Ottoman Empire | TAR163 | Elective | Doctorate degree | 1 | Fall | 7 |
Assistant Prof. Dr. Oğuz POLATEL
1) 1-Osmanlı nüfusuna dair temel kaynaklar konusunda bilgi verir.2-Osmanlı nüfus yapısının hatlarını ve bu yapıdaki değişimleri inceler. 3-Osmanlı’da yerleşim hareketlerinin tarihsel sürecini irdeler.4-Osmanlı sosyal yaşamında yerleşim faaliyetlerini etkileyen faktörleri değerlendirir.5-Osmanlı yerleşim faaliyetlerinin günümüze etkilerini tartışır.
2) Osmanlı iskan tarihine dair kavramların ve kaynakların incelenmesi
3) Osmanlı nüfus verilerinin analizinin yapılması, Osmanlı nüfusunun etnik ve dini yapısının analizi
4) Osmanlı devletinde iskan birimlerini arşiv kayıtları ile inceler. İskan birimlerindeki değişimleri analiz eder
5) Osmanlı devletinde iç ve dış göçlerin nüfus ve iskan birimleri üzerindeki etkisini değerlendirir
6) Osmanlı devletinde modern anlamda yapılan nüfus sayımlarını analiz eder.
Program Competencies | ||
1 | ||
Learning Outcomes | ||
1 | High | |
2 | High | |
3 | High | |
4 | High | |
5 | High | |
6 | High |
Face to Face
None
Not Required
Osmanlı nüfus yapısının aktarılıp bu nüfusu oluşturan toplumların demografik verilerini ihtiva eden kaynakları tanıtmak; nüfusun yerleşiminin gelişimini ortaya koymak.
1- Ömer Lütfi Barkan, “Türkiye’de İmparatorluk Devrinin Büyük Nüfus ve Arazi Tahrirleri ve Hakana Mahsus İstatistik Defterler”. İktisat Fakültesi Mecmuası II
2- Ömer Lütfi Barkan, “Tarihi Demografi Araştırmaları ve Osmanlı Tarihi”. Türkiyat Mecmuası X: 1-26.
3- Ömer Lütfi Barkan, “Osmanlı İmparatorluğunda Bir İskan ve Kolonizasyon Metodu Olarak Vakıflar ve Temlikler, I. İstila Devirlerinin Kolonizatör Türk Dervişleri ve Zaviyeler”. Vakıflar Dergisi 2:
4- Behar, Cem (2003). Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye’nin Nüfusu, 1500-1927. C. 2. Tarih İstatistikleri Dizisi. Ankara: DİE Yay.
5- Kemal Karpat, Osmanlı Nüfusu,
1) Lecture
2) Lecture
3) Lecture
4) Question-Answer
5) Question-Answer
6) Question-Answer
7) Discussion
8) Discussion
9) Discussion
Contribution of Presentation/Seminar to Course Grade |
20% |
---|---|
Contribution of Final Examination to Course Grade |
80% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required