Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı İş ve Uğraşı Terapisi Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Occupational Therapy
Web Adresi https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Ülkemizde bir ilk olan iş ve uğraşı terapisi mesleğinin öneminin bilincinde olan, Kendine güveni ve morali yüksek, Bilim ve Teknolojinin farkında olan, Gelişime ve değişime açık, Değerlerini yaşayan ve yaşatan, Hoşgörü sahibi, Farlılıkları zenginlik kabul eden, En az bir yabancı dili çok iyi bilen, Yüksek moral değerlerine sahip, Kendine güvenen, Katılımcı, kendini sorgulayan, Demokratik , laik ve Atatürkçü bireyler yetiştirmektir Amaç
(İngilizce)
who are aware of the importance of the profession of occupational therapy which is a first in our country, • Who have high morale and self-confidence, •Who have aware of science and technology •Who are open minded for changing and improvements, • Who living and preserves the values ??of, • Who have tolerance for own environment • Who accept differences as richness • Who know at least one foreign language, • Who are participators and self-criticizers, • Who believe in democracy, laicism and Atatürk's revolutions.
Misyon Bilgili,becerili, dürüst, sorumluluğunu bilen, Araştıran, sorgulayan, paylaşan, çok yönlü ve tarafsız kalabilen, Çevreyle olumlu iletişim kurabilen, Ortak bir genel kültüre, Sorunların farkında olan, Ülkemizin kalkınmasına yardımcı olabilecek, Atatürk ilke ve inkılaplarını benimseyen, vatanını ve milletini seven, İnsan haklarına saygılı ve duyarlı, Bireyler olmalarını sağlamak Misyon
(İngilizce)
Is to bring up indivudials • Who are capable, honest and have responsibility • Who search, examine, participate, can stay neutral • Who can connect around positively • Who have a communal culture • Who are aware of current problems • Who work for development of our country • Who believe in Ataturk's revolutions and love the country • Who are respectful for human rights
Vizyon Öğrenci merkezli, etkili bir eğitim anlayışını benimseriz. Öğrencilerimize, bilgiyi, yeni bilgi üretmek için bir araç olduğu düşüncesini kazandırmak için çalışırız. Öğrencilerimize çok yönlü, eleştirisel, yaratıcı, yapıcı, mantıklı analitik düşünme becerisi kazandırmayı amaçlarız. Öğrencilerimizde, çevre koruma bilincini geliştirmek, doğal güzelliklere ve sanat eserlerine karşı ilgi ve hayranlık uyandırmaya çalışırız. Atatürk ilke ve inkılaplarına ve Atatürk milliyetçiliğine bağlı demokratik ve laik davranışları benimseyen beceri düzeyi yüksek bir Türk vatandaşı olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlarız. Vizyon
(İngilizce)
We believe in student-centered and effective education comprehension • We try to bring student in using knowledge as a facility to develop new knowledges. • We aim to bring student in thinking ability as creative, sane, analytic , critical and sophisticated person. • We try to improve conciousness in protection of enviroment, naturel beauties and artworks. •We aim to bring up our students to become Turk
Kabul Koşulları - FTR Yüksekokulu mezunu veya Sağlık Bilimleri veya Sağlık Yüksekokullarının Fizyoterrapi ve Rehabilitasyon Bölümü mezunu olup, yüksek lisans programını tamamlamış olmak, - İş ve Uğraşı Terapisi yüksek lisans mezunu olmak, - Özel Eğitim Zihinsel Engelliler Öğretmenliği yüksek lisans mezunu olmak, Kabul Koşulları
(İngilizce)
In addition to general admission requirements, a candidate is required to hold a bachelor’s degree from the School of Physical Therapy and Rehabilitation and with a master’s degree in Physical Medicine and Rehabilitation, Occupational Therapy or hold a MSc degree in Special Education of Mental Retardation.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Doktora programından doktora derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, iki seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Doktora programı toplam çalışma yükü 240 AKTS’dir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
In order to be awarded a degree from PhD programs, candidates are required to succeed in 7 courses, 2 seminars, a qualifying exam, thesis proposal and thesis study. The total workload to be accomplished for PhD programs is 240 ECTS.
Program Genel Profili Sağlık bilimi alanlarında yüksek lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarında aldıkları dersler ile çalışma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olurken, bir problem üzerinde tez ve hipotez geliştirerek çözüme gidecek yöntemleri belirler ve uygular. Doktora programlarında öğrencilere çalışma alanlarına uygun olarak, disiplinler arası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili deneysel çalışmaları günümüz standartlarında, yüksek teknolojik altyapıya sahip laboratuarlarda yapabilme imkânı bulurlar. Program Genel Profili
(İngilizce)
Candidates holding a Master’s Degree in Health Sciences are able to specify and apply probable solution methods for a problem by developing thesis and hypothesis while being equipped with profound knowledge in their field of expertise thanks to the courses offered by the doctorate program. The doctorate programs in a variety of departments of the institute cover various elective courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with their field of interests. Candidates are provided with the opportunity to conduct experimental studies on their field of expertise in updated and modern laboratories equipped with high technological infrastructures.
Genel Bilgi İş ve uğraşı terapisi, sağlığı iyileştirmek ve sürdürmek, patolojiyi düzeltmek ve azaltmak amacıyla kişinin belirlenen aktivite ve görevlerde performansını düzeltme, güçlendirme ve artırmaya; adaptasyon ve üretkenlik için gerekli olan beceri ve fonksiyonları öğrenmeye katılımını sağlayan bir bilim ve sanattır. Temel ilkesi kişinin üretken bir yaşam için önemli olan görev ve rolleri yaşam boyunca kendisi ve çevresi açısından hoşnutlukla yerine getirebilme kapasitesini sağlamaktır. İş ve uğraşı terapisinin amacı; bir hastalık, kaza veya deformiteden sonra geride kalan kapasiteleri geliştirerek hastanın bağımsız bir yaşam için maksimum seviyeye ulaşmasına yardım etmektir. Bu programda iş-uğraşı alanındaki ileri değerlendirme ve terapi yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. Genel Bilgi
(İngilizce)
Occupational therapy is a branch of both art and science which involves learning the skills required so as to increase one’s performance in set of activities and tasks to maintain health, to heal and reduce the pathology, to strengthen and to increase adaptability and productivity. The basic principle covers the capacity of accomplishing tasks and roles that are to be carried out for a more productive life in a pleasant way for him/herself and for his/her surrounding, as well. The aim of occupational therapy is to help a person so as to achieve the maximum level for an independent life maximize by improving reduced capacity of an individual caused by an accident or a deformity. By this program, it is aimed to train occupational therapists equipped with necessary skills and knowledge about the field of study.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Bu programdan mezun olmuş öğrenciler: hastanelerde, okullarda, sağlık kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, günlük tedavi kliniklerinde, ev sağlık hizmeti veren acentelerde, yenidoğan gelişim merkezlerinde çalışabilir. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Graduates of the program are employed in hospitals, schools, health clinics, rehabilitation centers, day clinics, home healthcare providers and agency neonatal development centers.
Sonraki Eğitim Olanakları Doktora programını tamamlayanlar alanlarıyla ilgili üniversitelerde akademik çalışmalarına devam edebilirler. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Graduates of the program can proceed to their academic studies in domestic and foreign post-doctoral training programs of various universities on condition that they fulfill the admission requirements.
Mezuniyet Koşulları Yeterli kredide ders alması ve bu derslerde başarılı olması Seminerlerinde başarılı olması Bilimsel tez hazırlaması ve başarılı olması Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
So as to be granted a degree, students are required to complete the courses and, pass the qualifying exam and successfully complete a scientifically valid dissertation approved by an academic jury and accomplish 240 ECTS credits in total.

Kazanılan Derece

İş ve Uğraşı Terapisi Doktorası

Kazanılan Derece Seviyesi

Doktora derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Temel rehabilitasyon kavramlarını bilme      
  • İletişim ve hasta eğitimini bilme    
  • İleri klinik iş ve uğraşı tedavilerini uygulayabilme        
  • El yaralanmalarında iş ve uğraşı terapisi uygulayabilme        
  • İş ve uğraşı tedavisinda oyun aktivitelerini bilme ve pediyatrik rehabilitasyonda oyun aktivitelerini kullanabilme     
  • Ev, okul iş yeri düzenlemelerini yapabilme    
  • Üst ekstremite ortez uygulama prensiplerini bilme     
  • Kognitif rehabilitasyonun temel ilkelerini bilme ve uygulayabilme    
  • Yutma bozukluklarında rehabilitasyon programını oluşturabilme      
  • Günlük yaşam aktivitelerini bilme  

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                         2
3                                          
4                                          
5                                          
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                         2
3                                         3
4                                         4
5                                          
6                                          
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                         2
3                                         3
4                                          
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                          
3                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                          
5                                          
6                                          

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9863009 SAE603  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 1 1 0 2
6317039 FTR701  El Yaralanmalarında İş ve Uğraşı Terapisi Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
6317038 FTR703  İleri Klinik İş ve Uğraşı Tedavisi Uygulamaları 1 Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
6317040 FTR606  Üst Ekstremite Ortez Uygulamaları Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 20
9862012 SBE702  Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Lisansüstü Formasyon 3 0 2 5 5 5
9863001 SAE714  Uzmanlık Alan Dersi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 3 3
6305036 FZY602  Nörofizyoloji Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teori+Uygulama 3 0 1 4 3 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 10
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9863010 SAE602  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 1 1 0 2
6317024 FTR605  Ev, Okul ve İşyeri Düzenlemeleri I Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
6317034 FTR704  İleri Klinik İş Ve Uğraşı Tedavisi Uygulamaları II Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
6317023 FTR603  Pediatrik Rehabilitasyonda Oyun Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 20
9863026 SAE607  Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 1 4 4 8
9853002 SAE715  Uzmanlık Alan Dersi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
6317028 FTR604  Yutma Rehabilitasyonu Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 10
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9863029 SAE704  Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 1 3 0 5
9863033 SAE703  Seminer 3 Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 2 2 0 2
6317026 FTR602  Ev, Okul ve İşyeri Düzenlemeleri II Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
6317022 FTR601  Kognitif Rehabilitasyon Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 19
9862011 SBE704  Gelişim ve Öğrenme Seçmeli Ders Grup III Türkçe Lisansüstü Formasyon 3 0 0 3 3 3
9863030 SAE716  Uzmanlık Alan Dersi Seçmeli Ders Grup III Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup III AKTS Toplamı 10
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 29
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9863013 SAE701  Teze Hazırlık Zorunlu Ders Türkçe Teze Hazırlık 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
5. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9863004 SAE702  Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 1 1 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
5. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
6. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9863004 SAE702  Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 1 1 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
6. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
7. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9853001 SAE702  Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 1 1 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
7. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
8. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9853001 SAE702  Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 1 1 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
8. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Yazılı sınavlar Ödevler Seminerler Uygulamalar Bilimsel tez değerlendirmesi

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Nigar DURSUN | Nigar DURSUN

AKTS Bölüm Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Murat İNANIR | Murat İNANIR