Bölüm/Program Adı | Biyokimya Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Biochemistry |
Web Adresi | https://sagbil.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sagbiyokimya@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 0090 262 303 73 53 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 303 75 10 |
Adres | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | A.Eğitim ve öğretim süreçleri Stratejik Amaç I. Derslerin güncellenerek, ders içeriklerinin iyileştirilmesi, öğretim üyelerinin uzmanlık yada doktora eğitimi olan konularda ders vermeleri, yabancı dil bilgisi yeterli, özverili çalışkan öğrenciler yetiştirilmesi Stratejik Amaç II. Pratik eğitimin arttırılması, bilim insanı olmanın tanımından yola çıkarak, iyi modeller oluşturulması, B. Araştırma ve geliştirme süreçleri Stratejik Amaç I. Araştırma kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamak, bilimsel araştırma kalitesini arttırmak Stratejik Amaç II. Enstitüye bağlı birimlerde araştırma alt yapısını güçlendirmek Stratejik Amaç III. Akademik personelin niteliğini yükseltmek C. Tez süreçleri Stratejik Amaç I. Tezleri, bilimsel gelişmelere uygun ve bilime katkıda bulunacak şekilde yapmak Stratejik Amaç II. Tezleri uluslararası yayınlara dönüştürmek | Amaç (İngilizce) | A.Educational period Strategic Purpose I. Updating courses by improving course contents, ability of instructors to give lectures to master and doctorate level students, raising devoted successful students having enough language skills. Strategic Purpose II. Promoting practical training, making good models considering definition of scientists. B. Research and development period Strategic Purpose I. Providing efficient use of research resources, enhancing scientific research quality. Strategic Purpose II. To enpower research background in institute-related units. Strategic Purpose III. To enhance the quality of academic staff. C. Thesis process Strategic Purpose I. To prepare thesis in accordance with scientific improvements and as contributing to science. Strategic Purpose II. To convert thesis into international publications D. Management periods |
Misyon | Çağdaş bilimsel gelişmeler ışığında iyi bilim insanları yetiştirmek için öğrenci ve araştırma görevlisi eğitimi vermek, Ülkemizin ve bölgemizin ihtiyaçlarını dikkate alarak, evrensel düzeyde bilime katkıda bulunan araştırmalar yapmak, Bilimsel araştırmalar için gerekli olan laboratuvar olanakları sunmak Enstitüye bağlı multidisipliner araştırma birimleri kurmak | Misyon (İngilizce) | To educate students and research assistants in order to raise well educated scientists in the light of modern scientific improvements, To make scientific research contributing to science at a global level by considering requirements of our country and region, To present laboratory resources needed for scientific research, To establish multidisciplinary research units affiliated by institute. |
Vizyon | Yirmi yıl içinde bölgesel referans merkezi haline gelmiş, biyokimya eğitiminde dünyadaki örnek tıp fakülteleri düzeyine ulaşmış, sağlık araştırmaları sıralamasında ülkedeki en iyi tıp fakülteleri arasına girmiş olmaktır. | Vizyon (İngilizce) | Our vision is to become one of the best medical schools in our country by reaching the same level as model medical schools throughout the world and by being national reference center within 20 years |
Kabul Koşulları | Fen fakültesi Biyoloji-Kimya bölümü mezunları,eczacılık fakültesi mezunları | Kabul Koşulları (İngilizce) | So as to be admitted to the program, candidates are required to be a graduate of Biology, Faculty of Science Department of Chemistry, Faculty of Pharmacy, they must get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and they need to certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as KPDS,UDS,TOFEL,etc. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | In order to be awarded a degree from MSc programs with thesis, candidates are required to succeed in 7 courses, a seminar and thesis study. The total workload to be accomplished for MSc programs with thesis is 120 ECTS. |
Program Genel Profili | Sağlık bilimi alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarından dersler alabilirler. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. | Program Genel Profili (İngilizce) | Candidates holding a Bachelor’s degree in Health Sciences are offered a variety of courses in accordance with their fields of interest by various departments of the institute while enriching their knowledge in the field of expertise. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied researches thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures. |
Genel Bilgi | Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 1995-1996 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bu dönemde Biyokimya anabilim dalı iki öğretim üyesi ile kurulmuş olup, 1. ve 2. sınıf biyokimya dersleri ve pratikleri anabilim dalı tarafından verilmiştir. Beş yüksek lisans ve bir ihtisas öğrencisi eğitime başlamış ve bir öğretim görevlisinin katılmasıyla kadrosunu oluşturmuştur. Rutin Biyokimya hastane hizmetleri ise bu dönemde Biyokimya anabilim dalı öğretim üyeleri ve asistanları tarafından anabilim dalına bağlı olarak sürdürülmüştür. Bugüne kadar anabilim dalında 6 yüksek lisans ve 5 ihtisas tezi tamamlanmıştır. Anabilim dalında mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim programları devam etmektedir. Anabilim dalında tamamlanmış ve devam etmekte olan çeşitli projeler mevcuttur. Bu araştırmaların büyük bir kısmı ulusal ve uluslar arası dergilerde yayınlamıştır. | Genel Bilgi (İngilizce) | Kocaeli University Faculty of Medicine started training in the academic year 1995-1996. It was founded by two faculty members in the Department of Biochemistry, courses and practices of 1 and 2 class of biochemistry are taught by the main branch of science. The education started with five master students and one specialized master's degree student, and with the involvement of one more lecturers the academic staff was completed. Routine hospital services during this period were carried out by biochemistry faculty members and their assistant, depending on the main branch. Up to present, 6 masters and 5 specialized master's thesis were completed in the department. Undergraduate and postgraduate training programs are still continuing in the department. Several completed and run-on projects are available in the department. A large part of these researches were published in national and international journals. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Üniversiteler, araştırma hastaneleri, özel sektörde çalışabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | The graduates of the program can be employed in the related units of universities, research hospitals, and private sector. |
Sonraki Eğitim Olanakları | Doktora eğitimine devam edilebilmektedir. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at doctorate programs in the related fields of study on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc. |
Mezuniyet Koşulları | Yükseklisans programımızın yeterli gördüğü kredideki dersleri başarıyla tamamlamak ve ayrıca bilimsel uygunluğu olan bir Yükseklisans tezini bitirmiş olmak. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to be granted a degree, students should successfully complete the courses listed in the schedule as well as accomplishing 120 ECTS credits in total and successfully complete a scientifically valid master’s thesis approved by an academic jury. |
Biyokimya Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||
1 | 2 | 3 | |||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||
2 | 2 | ||||||||
3 | |||||||||
4 | |||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||
2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | ||||||||
4 | |||||||||
5 | |||||||||
6 | |||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||
2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | ||||||||
4 | |||||||||
5 | |||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||
2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | ||||||||
4 | |||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||
2 | 2 | ||||||||
3 | 3 | ||||||||
4 | |||||||||
5 | |||||||||
6 | |||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
Bilimsel Hazırlık | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
5302045 | BYK500 | Bilimsel Hazırlık | Zorunlu Ders | Türkçe | Süren Çalışma | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 6 | ||||||||||
0. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 6 | ||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853010 | SAE501 | Seminer 1 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
5302036 | BYK515 | Amino Asit ve Protein Biyokimyası | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 5 |
5302039 | BYK521 | Enzimlerin Biyokimyası | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 5 |
5302035 | BYK513 | Karbonhidrat Biyokimyası | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 5 |
5302037 | BYK520 | Lipit Biyokimyası | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 3 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 20 | ||||||||||
9863034 | SAE720 | Mesleki İngilizce 1 | Seçmeli Ders Grup I | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
5302038 | BYK519 | İnorganik ve Organik Kimya | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | 3 |
5302041 | BYK525 | Nükleotid Biyokimyası | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 4 |
5302043 | BYK508 | Spor Biyokimyası | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | 5 |
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 10 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853009 | SAE507 | Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 1 | 4 | 4 | 5 |
9853011 | SAE502 | Seminer 2 | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
9853002 | SAE503 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 7 | ||||||||||
9863035 | SAE721 | Mesleki İngilizce 2 | Seçmeli Ders Grup II | İngilizce | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
5302040 | BYK523 | Biyokimyada Araştırma Teknikleri | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 3 | 0 | 2 | 5 | 3 | 5 |
5302044 | BYK529 | İleri Spor Biyokimyası | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 2 | 2 | 0 | 4 | 2 | 4 |
5302042 | BYK520 | Temel Biyokimyada Özel Konular | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teori+Uygulama | 4 | 0 | 2 | 6 | 3 | 6 |
En Az 23 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 23 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9853001 | SAE503 | Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Ders döneminde vize ve final olmak üzere her yarıyıl 2 sınav yapılır.Tez dönemi sonunda yaptıkları tezi jüri karşısında savunurlar.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Meltem Özlen DİLLİOĞLUGİL | Meltem Özlen DİLLİOĞLUGİL
AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Hale MARAL KIR | Hale MARAL KIR