>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Satranç SBH205 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. İlknur OVALI URAN
Öğr. Gör. Hasan ÇINAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Satrancın tarihçesi ve gelişimini açıklar.
2) Satranç oyununda yer alan araç gereci sıralar.
3) Satrancın temel ilkelerini tartışır.
4) Satrançta kullanılan taşlarının hareket kurallarını açıklar.
5) Satranç oyununu kurallarına uygun olarak gerçekleştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Düşük
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Düşük Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Satrancın tarihçesi ve gelişimi, ülkemizde ve dünyada satranç, satranç tahtası, oyunun bölümleri ve temel ilkeleri, satranç taslarının simgelerini anlamlandırma; kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Satrancın tarihçesi ve gelişimi
2) Ülkemizde ve Dünya'da satranç
3) Satranç tahtası, oyunun bölümleri ve temel ilkeleri
4) Oyunun bölümleri ve temel ilkeleri
5) Oyunun bölümleri ve temel ilkeleri
6) Satranç taslarının simgelerini anlamlandırma, kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi
7) Satranç taslarının simgelerini anlamlandırma, kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Satranç taslarının simgelerini anlamlandırma; kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi
10) Satranç taslarının simgelerini anlamlandırma; kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi
11) Satranç taslarının simgelerini anlamlandırma; kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi
12) Satranç taslarının simgelerini anlamlandırma; kalenin, piyonun, vezirin, filin, şahın, atın hareketlerinin incelenmesi
13) Deneme
14) Deneme
15) Deneme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Reinfeld, W.R. (2006). A through A to learn chess, day publishing house.
2- Satranç Oyun Takımı
3- Onlıne Satranç Oyunları
4- James, R.(2004). Satranç Eğitimi İçin El Kitabı, Çev: Gürcan S., Eczacıbaşı Spor Kulübü Yayın Dizisi 1.
5- İbişoğlu, A. (2011). Kralların oyunu satranç, sinemis yayın.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Gösteri
6) Gösteri
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Beyin Fırtınası
10) Beyin Fırtınası
11) Bireysel Çalışma
12) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte