>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Eğitim İlke ve Uygulamaları | SBH303 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 8 |
Dr. Öğr. Üyesi Sinem YALNIZOĞLU ÇAKA
Öğr. Gör. Ayten DEMİRER
Öğr. Gör. Funda EROL
Öğr. Gör. Hasan ÜNLÜ
Ögr. Gör. Dr. Neriman ELİBOL
1) Hemşirelik eğitim sisteminin geçmişten günümüze gelişimini analiz eder.
2) Hemşirenin eğitimci rol ve sorumluluklarını benimser.
3) Sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim gibi temel alanlarda eğitimci rolünü gerçekleştirir.
4) Eğitim etkinliklerini, eğitim süreci aşamaları doğrultusunda uygular
5) Etkili sunum becerileri kazanır.
6) Eğitim etkinliklerinde yaparak uygulayarak öğrenmeye öncelik verir.
7) Bireysel ve mesleki yaşantısında yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Bilgiye Ulaşma ve Sunum Teknikleri
Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirelik Eğitim Sisteminin Analizi, Hemşirenin Eğitimci Rolü, Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimi: Klinik Öğretim, Hemşirelikte Sürekli Eğitim: Hizmet İçi Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hasta ve Yakınlarının Eğitimi, Eğitim süreci
1- Öğretim İlke ve Yöntemleri, M.Hesapçıoğlu
2- Nurse As Educator, Principles of Teaching and Learning, S.B.Bastable
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
Var