>

Hemşirelikte Eğitim İlke ve Uygulamaları

Hemşirelik

Sağlık Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hemşirelikte Eğitim İlke ve Uygulamaları SBH303 Zorunlu Lisans 3 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sinem YALNIZOĞLU ÇAKA
Öğr. Gör. Ayten DEMİRER
Öğr. Gör. Funda EROL
Öğr. Gör. Hasan ÜNLÜ
Ögr. Gör. Dr. Neriman ELİBOL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hemşirelik eğitim sisteminin geçmişten günümüze gelişimini analiz eder.
2) Hemşirenin eğitimci rol ve sorumluluklarını benimser.
3) Sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim gibi temel alanlarda eğitimci rolünü gerçekleştirir.
4) Eğitim etkinliklerini, eğitim süreci aşamaları doğrultusunda uygular
5) Etkili sunum becerileri kazanır.
6) Eğitim etkinliklerinde yaparak uygulayarak öğrenmeye öncelik verir.
7) Bireysel ve mesleki yaşantısında yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilgiye Ulaşma ve Sunum Teknikleri

Dersin İçeriği

Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirelik Eğitim Sisteminin Analizi, Hemşirenin Eğitimci Rolü, Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimi: Klinik Öğretim, Hemşirelikte Sürekli Eğitim: Hizmet İçi Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hasta ve Yakınlarının Eğitimi, Eğitim süreci

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi
2) Hemşirelik Eğitim Sisteminin Analizi
3) Hemşirenin Eğitimci Rolü
4) Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimi: Klinik Öğretim
5) Hemşirelikte Sürekli Eğitim: Hizmet İçi Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi
6) Sağlık Eğitimi
7) Hasta ve Yakınlarının eğitimi
8) Ara sınav
9) Eğitim Süreci: Gereksinim Belirleme
10) Eğitim Süreci: Planlama ve Programlama
11) Eğitim Süreci: Uygulama (Yöntemler ve Araçlar)
12) Eğitim Süreci: Ölçme ve Değerlendirme
13) Eğitim süreci: Değerlendirme
14) Dersin değerlendirilmesi
15) Dersin değerlendirilmesi
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim İlke ve Yöntemleri, M.Hesapçıoğlu
2- Nurse As Educator, Principles of Teaching and Learning, S.B.Bastable

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

Var