>

Okul Sağlığı Hemşireliği

Hemşirelik

Sağlık Bilimleri Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Okul Sağlığı Hemşireliği SBH405 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sinem YALNIZOĞLU ÇAKA
Öğr. Gör. Tuba YILMAZ BULUT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Okul çocuğu ve adölesanın sağlıkdeğerlendirmesini (Fonksiyonel sağlıkörüntülerine göre değerlendirme, fizikmuayene ) yapar.
2) Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik vesosyal gereksinim ve sorunlarına yönelikhemşirelik sürecini açıklar.
3) Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri vesorunlarına yönelik primer, sekonder vetersiyer koruma önlemlerini tartışır.
4) Okul çevresinin fizik koşullarını standartlar ilekarşılaştırabilir
5) Okulda kullanılan sağlık kayıtları veözelliklerini tartışır.
6) Okul sağlığı hizmetlerinde okul sağlığıhemşiresinin etkinliğini tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

Okul sağlığı hizmetleri ve okul sağlığı hemşireliğinin tarihçesi, Dünyada ve Türkiye’de okul sağlığı hizmetlerinin yeri ve önemi, okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları, okul çağı çocuklarında sık görülen sağlık sorunları, okul çağı çocuklarının genel özellikleri, okul çağı çocuğu olumlu sağlık davranışları ve okul sağlığı hemşiresinin sorumlulukları, okul çağı çocuğunda sağlığın değerlendirilmesi ( gözlem, izlem, tarama ve takip formları vb), okul çocuklarında riskli davranışlar (sigara, alkol kullanımı ve uyuşturucu madde kullanımı,beslenme bozuklukları, yetersiz fiziksel aktivite), okulda koruyucu ruh sağlığı çalışmaları şiddet, akran zorbalığı, güvenli okul ve güvenli okul özellikleri, okul sağlık birimi odası ve özellikleri, örnek okul sağlığı çalışmaları, okulda sağlığın geliştirilmesi programlarından örnekler, okul sağlığı hemşiresi (Konuk) deneyimlerinin paylaşılması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Okul Sağlığı Hizmetleri, Okul Sağlığı Ekibi, Okul Sağlığı Hemşireleri Yönergesi
2) Okul Sağlığı Hemşireliği
3) Okul çağı çocuklarının genel özellikleri
4) Okul Sağlığında İzleme, Görme Sağlığı, İşitme Sağlığı, Konuşma, Ağız ve Diş Sağlığı, Taramalar
5) Okul Sağlığında Sağlığı Koruma ve Geliştirme, Sigara, Alkol ve Madde Kullanımı
6) Okul Sağlığında Bulaşıcı Hastalıklar İle Mücadele ve okul çocuğunda görülen sağlık problemleri
7) Okul Sağlığında Acil Durumlara Yaklaşım
8) Okul Sağlığında Enfeksiyon Hastalıkları
9) Okul Sağlığında Beslenme İle İlişkili Hastalıklar, Sağlıklı Beslenme Önerileri
10) Okul Sağlığında Deri Hastalıklarına Yönelik Hemşirelik Bakımı
11) Okul sağlığında Ürogenital Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
12) Okul Sağlığında Özel sağlık sorunlarına yaklaşım (fiziksel-fizyolojik)
13) Okul Sağlığında Özel sağlık sorunlarına yaklaşım (psikososyal-davranışsal)
14) Okul sağlığı hemşireliğinde spor yaralanmalarına yaklaşım
15) Okul sağlığı kayıtları
16) Dersin Değerlendirilmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Akın L., Güler Ç. (2012) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, I, II, III. Cilt, 1. Baskı, Ankara.
2- Halk Sağlığı Günleri 2. Ulusal Okul Sağlığı Sempozyum Kitabı (2012)” Güvenli Okul Sağlıklı Öğrenci” Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Adana
3- Kılıççı Y.(1992)Okulda Ruh Sağlığı, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara
4- Lewis KD, Bear BJ.(2002). Manual of School Health, Second Edition, Saunders
5- Nies MA, McEwen M. (2001). Community Health Nursing, Promoting Health Populations, WB Saunders Company
6- Nies MA, McEwen M. (2001). Community Health Nursing, Promoting Health Populations, WB Saunders Company
7- Stone-Clemen S. Mcguire SL.Eigsti DG. (2002). Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate&Community Practice, Sixth Edition, Mosby
8- Watkins D. Edwards J. Gastrell P. (2003). (Eds)Foreward By. Joan Higgins: Community Health Nursing, Framworks for Practice.Bailliere Tindall,

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Örnek Olay
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte