>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Sağlığı Hemşireliği | SBH405 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Sinem YALNIZOĞLU ÇAKA
Öğr. Gör. Tuba YILMAZ BULUT
1) Okul çocuğu ve adölesanın sağlıkdeğerlendirmesini (Fonksiyonel sağlıkörüntülerine göre değerlendirme, fizikmuayene ) yapar.
2) Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik vesosyal gereksinim ve sorunlarına yönelikhemşirelik sürecini açıklar.
3) Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri vesorunlarına yönelik primer, sekonder vetersiyer koruma önlemlerini tartışır.
4) Okul çevresinin fizik koşullarını standartlar ilekarşılaştırabilir
5) Okulda kullanılan sağlık kayıtları veözelliklerini tartışır.
6) Okul sağlığı hizmetlerinde okul sağlığıhemşiresinin etkinliğini tartışır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
.
Okul sağlığı hizmetleri ve okul sağlığı hemşireliğinin tarihçesi, Dünyada ve Türkiye’de okul sağlığı hizmetlerinin yeri ve önemi, okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumlulukları, okul çağı çocuklarında sık görülen sağlık sorunları, okul çağı çocuklarının genel özellikleri, okul çağı çocuğu olumlu sağlık davranışları ve okul sağlığı hemşiresinin sorumlulukları, okul çağı çocuğunda sağlığın değerlendirilmesi ( gözlem, izlem, tarama ve takip formları vb), okul çocuklarında riskli davranışlar (sigara, alkol kullanımı ve uyuşturucu madde kullanımı,beslenme bozuklukları, yetersiz fiziksel aktivite), okulda koruyucu ruh sağlığı çalışmaları şiddet, akran zorbalığı, güvenli okul ve güvenli okul özellikleri, okul sağlık birimi odası ve özellikleri, örnek okul sağlığı çalışmaları, okulda sağlığın geliştirilmesi programlarından örnekler, okul sağlığı hemşiresi (Konuk) deneyimlerinin paylaşılması
1- Akın L., Güler Ç. (2012) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi
Yayınları, I, II, III. Cilt, 1. Baskı, Ankara.
2- Halk Sağlığı Günleri 2. Ulusal Okul Sağlığı Sempozyum Kitabı (2012)” Güvenli
Okul Sağlıklı Öğrenci” Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim
Dalı, Adana
3- Kılıççı Y.(1992)Okulda Ruh Sağlığı, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara
4- Lewis KD, Bear BJ.(2002). Manual of School Health, Second Edition, Saunders
5- Nies MA, McEwen M. (2001). Community Health Nursing, Promoting Health
Populations, WB Saunders Company
6- Nies MA, McEwen M. (2001). Community Health Nursing, Promoting Health
Populations, WB Saunders Company
7- Stone-Clemen S. Mcguire SL.Eigsti DG. (2002). Comprehensive Community
Health Nursing, Family, Aggregate&Community Practice, Sixth Edition, Mosby
8- Watkins D. Edwards J. Gastrell P. (2003). (Eds)Foreward By. Joan Higgins:
Community Health Nursing, Framworks for Practice.Bailliere Tindall,
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Benzetim
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Örnek Olay
8) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte