>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama Yönetimi HUI209 Zorunlu Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hakan RODOPLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlamanın İşletmede fonksiyonel gelişimi ve pazarlama anlayışını açıklar
2) Pazarlama kavramı, mal ve hizmet kavramını açıklar
3) Marka ve markaya ilişkin kararlarını açıklar
4) Fiyat ve fiyatın pazarlama açısından kapsamı, yer ve dağıtım kanallarına ilişkin ilkelerini açıklar
5) Dağıtım fonksiyonunu yerine getiren aracılar ve özelliklerini açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Pazarlamanın İşletmede fonksiyonel gelişimi ve pazarlama anlayışının evrimi, Pazarlamanın Makro ve Mikro çevreyle ilişkileri. Pazarlama kavramı, mal ve hizmet kavramı, tüketim malları ve endüstriyel mallar sınıflandırılması, mamül karmasının pazarlama karması içindeki yeri. Marka ve markaya ilişkin kararlar, fiyat ve fiyatın pazarlama açısından kapsamı, yer ve dağıtım kanallarına ilişkin ilkeler, dağıtım fonksiyonunu yerine getiren aracılar ve özellikleri. Satış arttırma çabaları Pazarlamanın fonksiyonları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte