>

Herkes İçin Yaşanabilir Çevre ve Mekan

İnşaat Teknolojisi

Kocaeli Meslek Yüksekokulu
Önlisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Herkes İçin Yaşanabilir Çevre ve Mekan INP232 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 2

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sibel DEMİRARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yeni fikirler geliştirmek; hasta şehirler ve hasta binalar konusunda fikir oluşturarak sektörel bazda duyarlılık ve sorumluluk hissettirmektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Herkes kavramı, toplum içerisinde var olan, Dünya Sağlık Örgütünün (WHO) sağlık tanımını geçici veya daimi olarak karşılayamayan bireylerin de yaşama katılabilmeleri için özel durumları hakkında bilgi vermek/farkındalık oluşturmak; Ülke ölçeğinden başlamak üzere, bölge-kent-yerleşim-mahalle-bina ölçeklerinde yapılabilecekleri tartışmak; Yasal yaptırımlar/uygulamalar ve standartları hem dünya örnekleri hem de ülke ölçeğinde ele almak; Yeni fikirler geliştirmek; hasta şehirler ve hasta binalar konusunda fikir oluşturarak sektörel bazda duyarlılık ve sorumluluk hissettirmektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Toplum kavramı
2) Kent kavramı
3) Tarihsel süreçte örnek kentler / yerleşimler
4) Sağlık kavramı
5) Engellilik sınıflandırması
6) Hasta şehirler / hasta bina sendromu
7) Engelli/sakat/çocuk/yaşlı ve diğerlerine yaşama katılma hakkı
8) ARA SINAV / DEĞERLENDİRME
9) Dünya ve herkes için yaşanabilir çevre uygulamaları
10) Ülke ölçeğinde ve herkes için yaşanabilir çevre uygulamaları
11) Çevresel örnekler
12) Herkes için yaşanabilir bina kavramı
13) Yasal yaptırımlar
14) Etik uygulamalar
15) Gelecekte yapılabilecekler
16) Bireye düşen sorumluluklar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte