>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğrenme ve Özel Eğitim IUP101 Zorunlu Önlisans 1 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Begüm ÇAPA TAYYARE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Özel gereksinimi olan çocuklara ve özel eğitime ilişkin temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar.
2) Özel gereksinimi olan çocukları sınıflandırır.
3) Erken tanı ve tedaviyi tanımlar ve önemini açıklar.
4) Özel gereksinimli çocukların ailelerine önerilerde bulunur.
5) Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde dikkat edilmesi nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Orta   Düşük Düşük Orta
2 Orta Düşük Orta   Düşük
3 Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek
4 Düşük Yüksek Yüksek Düşük  
5 Düşük Orta Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

1. Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim, 2. Özel eğitim ile ilgili temel ilkeler, 3. Engelliliği oluşturan nedenler, 4. Erken tanı ve tedavinin önemi, 5. Zihinsel engeli, bedensel engeli, dil ve konuşma bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; otistik bozukluğu, duygu ve davranış bozukluğu; görme,işitme ve ileri derecede yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri, 6. Öğrenme ve öğretim stratejileri, 7. Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, 8. Öğretim araç ve gereçleri, 9. Ailelerle birlikte çalışma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim
2) Özel eğitim ile ilgili temel ilkeler
3) Engelliliği oluşturan nedenler
4) Erken tanı ve tedavinin önemi
5) Zihinsel yetersizlikler: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
6) Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
7) Duygu ve davranış bozuklukları ve bu durumlarla başa çıkabilme stratejileri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Otistik bozukluklar: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
10) Öğrenme güçlükleri: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
11) Görme ve işitme yetersizlikleri: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
12) İleri derecede çoklu yetersizlikler: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
13) Dil ve konuşma bozuklukları: Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi
14) Öğretim araç ve gereçleri
15) Ailelerle birlikte çalışma
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- “Özel Eğitim”, Ed. Süleyman ERİPEK, Anadolu Üni. Yay.
2- “Farklı Gelişen Çocuklar”, Ed. Adnan KULAKSIZOĞLU, Epsilon Yay.
3- “Zeka Geriliği”, Süleyman ERİPEK, Kök yay.
4- Otizm ve Otistik Çocuklar”, Nilüfer DARICA, Ülkü ABİDOĞLU ve Şebnem GÜMÜŞÇÜ, Özgür Yay.
5- Özel Gereksinimli Çocuk Zihinsel ve Duygusal Gelişim”, Stanley I. GREENSPAN, Özgür Yay.
6- Çocukta Dil ve Kavram Gelişimi”, Ed. Seyhun TOPBAŞ, Anadolu Üni. Yay
7- “Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri”, Elif TEKİN-İFTAR, Gönül KIRCAALİ-İFTAR, Nobel Yay.
8- “Öğrenme Güçlüklerini Erken Tespit Etmek”, Karlheinz BARTH, İlya Yay.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Örnek Olay
5) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

2

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte