>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Özel Eğitim | IUP101 | Zorunlu | Önlisans | 1 | Güz | 3 |
Öğr. Gör. Begüm ÇAPA TAYYARE
1) Özel gereksinimi olan çocuklara ve özel eğitime ilişkin temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar.
2) Özel gereksinimi olan çocukları sınıflandırır.
3) Erken tanı ve tedaviyi tanımlar ve önemini açıklar.
4) Özel gereksinimli çocukların ailelerine önerilerde bulunur.
5) Özel gereksinimli çocukların eğitimlerinde dikkat edilmesi nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar.
Program Yeterlilikleri | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||
1 | Orta | Düşük | Düşük | Orta | ||
2 | Orta | Düşük | Orta | Düşük | ||
3 | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | |
4 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||
5 | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
1. Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim, 2. Özel eğitim ile ilgili temel ilkeler, 3. Engelliliği oluşturan nedenler, 4. Erken tanı ve tedavinin önemi, 5. Zihinsel engeli, bedensel engeli, dil ve konuşma bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; otistik bozukluğu, duygu ve davranış bozukluğu; görme,işitme ve ileri derecede yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri, 6. Öğrenme ve öğretim stratejileri, 7. Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, 8. Öğretim araç ve gereçleri, 9. Ailelerle birlikte çalışma.
1- “Özel Eğitim”, Ed. Süleyman ERİPEK, Anadolu Üni. Yay.
2- “Farklı Gelişen Çocuklar”, Ed. Adnan KULAKSIZOĞLU, Epsilon Yay.
3- “Zeka Geriliği”, Süleyman ERİPEK, Kök yay.
4- Otizm ve Otistik Çocuklar”, Nilüfer DARICA, Ülkü ABİDOĞLU ve Şebnem GÜMÜŞÇÜ, Özgür Yay.
5- Özel Gereksinimli Çocuk Zihinsel ve Duygusal Gelişim”, Stanley I. GREENSPAN, Özgür Yay.
6- Çocukta Dil ve Kavram Gelişimi”, Ed. Seyhun TOPBAŞ, Anadolu Üni. Yay
7- “Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri”, Elif TEKİN-İFTAR, Gönül KIRCAALİ-İFTAR, Nobel Yay.
8- “Öğrenme Güçlüklerini Erken Tespit Etmek”, Karlheinz BARTH, İlya Yay.
1) Anlatım
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Örnek Olay
5) Laboratuvar/Çalıştay
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte