Bölüm/Program Adı | İş ve Uğraşı Terapisi Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Occupational Therapy |
Web Adresi | E-posta | ||
Telefon | BelGeç. (Fax) | ||
Adres | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı | |
Amaç | • Ülkemizde bir ilk olan iş ve uğraşı terapisi mesleğinin öneminin bilincinde olan, • Kendine güveni ve morali yüksek, • Bilim ve Teknolojinin farkında olan, • Gelişime ve değişime açık, • Değerlerini yaşayan ve yaşatan, • Hoşgörü sahibi, • Farlılıkları zenginlik kabul eden, • En az bir yabancı dili çok iyi bilen, • Yüksek moral değerlerine sahip, • Kendine güvenen, • Katılımcı, kendini sorgulayan, Demokratik, laik ve Atatürkçü bireyler yetiştirmektir. | Amaç (İngilizce) | Educate individuals, •Who are aware of the importance of the profession of occupational therapy which is a first in our country, • Who have high morale and self-confidence, •Who have aware of science and technology •Who are open minded for changing and improvements, • Who living with the values and preserves the values • Who have tolerance for own environment • Who accept differences as richness • Who know at least one foreign language, • Who are participators and self-criticizers, • Who believe in democracy, laicism and Atatürk's revolutions. |
Misyon | • Bilgili, becerili, dürüst, sorumluluğunu bilen, • Araştıran, sorgulayan, paylaşan, çok yönlü ve tarafsız kalabilen, • Çevreyle olumlu iletişim kurabilen, • Ortak bir genel kültüre, • Sorunların farkında olan, • Ülkemizin kalkınmasına yardımcı olabilecek, • Atatürk ilke ve inkılaplarını benimseyen, vatanını ve milletini seven, • İnsan haklarına saygılı ve duyarlı, Bireyler olmalarını sağlamak. | Misyon (İngilizce) | Is to bring up indivudials • Who are capable, honest and have responsibility • Who search, examine, participate, can stay neutral • Who can connect around positively • Who have a communal culture • Who are aware of current problems • Who work for development of our country • Who believe in Ataturk's revolutions and love the country • Who are respectful for human rights |
Vizyon | • Öğrenci merkezli, etkili bir eğitim anlayışını benimseriz. • Öğrencilerimize, bilgiyi, yeni bilgi üretmek için bir araç olduğu düşüncesini kazandırmak için çalışırız. • Öğrencilerimize çok yönlü, eleştirisel, yaratıcı, yapıcı, mantıklı analitik düşünme becerisi kazandırmayı amaçlarız. • Öğrencilerimizde, çevre koruma bilincini geliştirmek, doğal güzelliklere ve sanat eserlerine karşı ilgi ve hayranlık uyandırmaya çalışırız. • Atatürk ilke ve inkılaplarına ve Atatürk milliyetçiliğine bağlı demokratik ve laik davranışları benimseyen beceri düzeyi yüksek bir Türk vatandaşı olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlarız. | Vizyon (İngilizce) | • We believe in student-centered and effective education comprehension • We try to bring student in using knowledge as a facility to develop new knowledges. • We aim to bring student in thinking ability as creative, sane, analytic , critical and sophisticated person. • We try to improve conciousness in protection of enviroment, naturel beauties and artworks. •We aim to bring up our students to become Turkish citizens who reliant on democracy, laicism and Ataturk's nationalism ideologies. |
Kabul Koşulları | Genel kabul koşullarına ek olarak; sağlık meslek lisesi mezunu olmak, tam teşekküllü devlet hastanesinden sağlık raporu almak, ÖSYM sonuç belgesi gereklidir. | Kabul Koşulları (İngilizce) | In addition to the general admission requirements, being a graduate of Health Professions High School, a full-fledged medical report provided from a state hospital, the documents of exam score of the central test conducted by OSYM (Student Selection and Placement Center) should be submitted. |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | v | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | The same as graduation requirements |
Program Genel Profili | Programda iş ve uğraşı terapisinin temelini oluşturan teorik bilgiler dışında daha çok klinik ortamlarda hasta tedavilerinde kullanılmak üzere pratik bilgiler de aktarılacaktır. | Program Genel Profili (İngilizce) | Apart from the theoretical knowledge that forms the basis, the program offers more practical knowledge that can be used in treatment of patients in clinical settings. |
Genel Bilgi | İş ve uğraşı terapisi, sağlığı iyileştirmek ve sürdürmek, patolojiyi düzeltmek ve azaltmak amacıyla kişinin belirlenen aktivite ve görevlerde performansını düzeltme, güçlendirme ve arttırmaya; adaptasyon ve üretkenlik için gerekli olan beceri ve fonksiyonları öğrenmeye katılımını sağlayan bir bilim ve sanattır. Temel ilkesi kişinin üretken bir yaşam için önemli olan görev ve rolleri yaşam boyunca kendisi ve çevresi açısından hoşnutlukla yerine getirebilme kapasitesini sağlamaktır. İş ve uğraşı terapisinin amacı; bir hastalık, kaza veya deformiteden sonra geride kalan kapasiteleri geliştirerek hastanın bağımsız bir yaşam için maksimum seviyeye ulaşmasına yardım etmektir. Bu programda alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip iş-uğraşı terapistlerinin yetiştirilmesi amaçlanmıştır. | Genel Bilgi (İngilizce) | Occupational therapy is a branch of both art and science which involves learning the skills required so as to increase one’s performance in set of activities and tasks to maintain health, to improve and reduce the pathology, to strengthen and to increase adaptability and productivity. The basic principle covers the capacity of accomplishing tasks and roles that are to be carried out for a more productive life in a pleasant way for him/herself and for his/her surrounding, as well. The aim of occupational therapy is to help a person so as to achieve the maximum level for an independent life maximize by improving reduced capacity of an individual caused by an accident or a deformity. With this program, it is aimed to train occupational therapists equipped with necessary skills and knowledge about the field of study. |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Bu programdan mezun olmuş öğrenciler; hastanelerde, okullarda, sağlık kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde, evde sağlık hizmeti veren kurumlarda, yenidoğan gelişim merkezlerinde iş ve uğraşı teknikeri olarak çalışabilirler. | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | Graduates of the program are employed in hospitals, schools, health clinics, rehabilitation centers, agencies providing health care services at home and at neonatal development centers with the tltle of "Occupational Therapist Technician". |
Sonraki Eğitim Olanakları | İlgili programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavından gerekli puanı almak şartıyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler. Ayrıca mezunlarımız için Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Lisans Programları da mevcuttur. | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | Upon a successful completion of the associate program, so as to get a bachelor’s degree, students can apply to programs of related field(s) on condition that they get the required score from Vertical Transfer Exam conducted by OSYM. (Student Selection and Placement Center). Anadolu University Distance Learning Bachelor’s Degree Programs are also available for our graduates for their further studies. |
Mezuniyet Koşulları | Mezun olabilmek için, öğrencilerin 120 AKTS'lik dersi alması, stajlarında başarılı olması, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olması ve programda önerilen tüm derslerden geçmesi gereklidir. | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) | So as to get a degree, students have to fulfill minimum 120 ECTS requirement, accomplish their internship, have minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00 and pass all the courses offered by the program. |
İş ve Uğraşı Terapisi Ön Lisansı
Önlisans derecesi
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Kocaeli Üniversitesine dikey veya yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
7 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9905013 | AIT121 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I (UE) | Zorunlu Ders | Türkçe | e_ders | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
9903363 | YDB119 | İngilizce I (UE) | Zorunlu Ders | Diğer | e_ders | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
9907106 | ENF123 | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı (UE) | Zorunlu Ders | Türkçe | e_ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
9901012 | TDB117 | Türk Dili I (UE) | Zorunlu Ders | Diğer | e_ders | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
3915034 | IUP101 | Anatomi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
3915035 | IUP103 | Fizyoloji | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
3915015 | IUP115 | İş ve Uğraşı Terapisinde İş Güvenliği | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
3915002 | IUP102 | İş ve Uğraşı Terapisinde Temel Kavramlar | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
3915018 | IUP118 | Kinezyoloji | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
3915001 | IUP101 | Öğrenme ve Özel Eğitim | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
3915003 | IUP103 | Pediatrik Rehabilitasyon | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
3915025 | IUP104 | Rehabilitasyon Tıbbına Giriş | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9905014 | AIT220 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II (UE) | Zorunlu Ders | Diğer | e_ders | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
9903366 | YDB218 | İngilizce II (UE) | Zorunlu Ders | Diğer | e_ders | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
9912002 | KYP102 | Kariyer Planlama | Zorunlu Ders | Türkçe | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
9907120 | ENF222 | Temel Bilgisayar Bilimleri (Sosyal) - UE | Zorunlu Ders | Diğer | e_ders | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 4 |
9901013 | TDB216 | Türk Dili II (UE) | Zorunlu Ders | Diğer | e_ders | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
3915026 | IUP214 | El Rehabilitasyonu | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 |
3915019 | IUP206 | Kas- İskelet Sistemi Hastalıklarının Rehabilitasyonu | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 1 | 3 | 3 | 3 |
3915031 | IUP208 | Nöroanatomi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 |
3915027 | IUP216 | Nörolojik Rehabilitasyon | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 |
3915004 | IUP218 | Pediyatrik Rehabilitasyonda İş ve Uğraşı Terapisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 2 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
3915016 | IUP301 | Fizik Tedavi Modaliteleri | Zorunlu Ders | Türkçe | Teo+Lab+Uyg | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 |
3915005 | IUP302 | Kas İskelet Sistemi Hastalıklarında İş ve Uğraşı Terapisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 |
3915006 | IUP303 | Nörolojik Hastalıklarda İş ve Uğraşı Terapisi | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
3915036 | IUP304 | STAJ | Zorunlu Ders | Türkçe | Staj | 0 | 0 | 30 | 30 | 5 | 5 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 15 | ||||||||||
9739014 | OMP209 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
3915030 | IUP310 | Davranış Bilimleri | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3915008 | IUP309 | İş ve Uğraşı Terapisinde Temel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 |
3915029 | IUP307 | Kognitif Rehabilitasyon | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 |
3915009 | IUP308 | Masaj | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 |
3915021 | IUP306 | Tıbbi Tarih ve Deantoloji | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
En Az 15 AKTS Ders Seçilebilir | 3. Yarıyıl Seçmeli Ders AKTS Toplamı | 15 | |||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
3915010 | IUP420 | Günlük Yaşam Aktivitelerinde Çevresel Düzenleme | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 3 | 4 | 4 | 5 |
3915011 | IUP410 | İleri Klinik iş ve Uğraşı Terapisi ve Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 6 |
3915032 | IUP422 | Ortez ve Ortez Uygulamaları | Zorunlu Ders | Türkçe | Teo+Lab+Uyg | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 15 | ||||||||||
9739006 | OMP208 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
3915022 | IUP432 | Ergonomi | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 |
3915013 | IUP408 | Hippoterapi | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 |
3915028 | IUP416 | Rehabilitasyonda Ekip Elemanlarının Görevleri | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 |
3915033 | IUP434 | Rehabilitasyonda Teknolojik Uygulamalar | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teori+Uygulama | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 |
3915024 | IUP426 | Su İçi Rekreasyon | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 |
3915014 | IUP428 | Türk Mutfağı ve İş ve Uğraşı Terapisinde Mutfak Aktiviteleri | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders | Türkçe | Teorik | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 |
En Az 15 AKTS Ders Seçilebilir | 4. Yarıyıl Seçmeli Ders AKTS Toplamı | 15 | |||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. Daha detaylı bilgi için, ders listesi sayfasından derslere tıklayınız.
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Mükemmel |
85-89 | BA | 3.5 | Pekiyi |
80-84 | BB | 3 | İyi |
75-79 | CB | 2.5 | Yeterli |
65-74 | CC | 2 | Geçer |
58-64 | DC | 1.5 | Koşullu |
50-57 | DD | 1 | Koşullu |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
N | 0 | Girmedi | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
S | 0 | Süren Çalışma |
Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇEKMECE | Çiğdem ÇEKMECE
AKTS Bölüm Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇEKMECE | Çiğdem ÇEKMECE