>

İş ve Uğraşı Terapisinde Temel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri

İş ve Uğraşı Terapisi

Kocaeli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Önlisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İş ve Uğraşı Terapisinde Temel Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri IUP309 Seçmeli Önlisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇEKMECE
Öğr. Gör. Begüm ÇAPA TAYYARE
Öğr. Gör. Oğuzhan Bahadır DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İş ve uğraşı terapisinde kullanılan görüşme yöntemlerini tanımlar.
2) Kognitif değerlendirme ölçeklerini tanımlar.
3) Fonksiyonel değerlendirme için kullanılan ölçekleri uygular
4) El fonksiyonlarını değerlendiren ölçekleri tanımlar.
5) Duyuyu ve duyu değerlendirmesi için kullanılabilecek ölçekleri kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Orta Düşük
2 Düşük Orta Düşük Orta Düşük
3 Düşük   Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Düşük Orta
5 Düşük Orta Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Görüşme yöntemleri ile kişinin sağlıkla ilgili hikayesinin alınması İş ve uğraşı terapisi kapsamında günlük yaşam becerilerinin değerlendirilmesi. El fonksiyonlarının değerlendirilmesi. Duyu ve kognitif becerilerin değerlendirilmesi. Uygulama

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hikaye alma, görüşme yöntemleri, ölçme ve değerlendirmenin önemi
2) Hastadan öykü almak için kullanılacak ölçeklerin tanımlanması ve uygulanması
3) Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri
4) Kognitif değerlendirmenin amaçları
5) Kognitif değerlendirme ölçeklerinin tanımlanması ve uygulanması.
6) Fonksiyonel değerlendirmenin tanımlanması
7) Günlük Yaşam Aktivitelerinde bağımsızlığı ölçen ölçeklerin tanımlanması.
8) Ara sınav
9) El fonksiyonlarını değerlendirme yöntemlerinin tanımlanması.
10) El fonksiyon testlerini uygulama
11) Duyu ve duyu reseptörlerinin tanımlanması
12) Duyuyu değerlendiren ölçeklerin tanımlanması
13) İş ve uğraşı terapisinde kullanılan ölçekler (I)
14) İş ve uğraşı terapisinde kullanılan ölçekler (II)
15) Dersin analizi
16) Yarı yıl sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Uygulama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

Var