>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama Yönetimi IYP108 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Öznur GÖKKAYA
Doç. Dr. Seher UÇKUN
Dr. Öğr. Üyesi Arzu AZİZAĞAOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Ali İhsan BAŞOL
Dr. Öğr. Üyesi Faruk BAŞTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Ufuk COŞKUN
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Dr. Öğr. Üyesi Hıfzı Fatih YAKUT
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz YAVUZYILMAZ
Öğr. Gör. Elvan AKSEN
Öğr. Gör. Yavuz ARSLAN
Öğr. Gör. Emine DEMİRCİLİ
Öğr. Gör. Güler DİNÇEL
Öğr. Gör. Nur KARACAN AĞAR
Öğr. Gör. Orkun KONAK
Öğr. Gör. Yılmaz PEKMEZCAN
Öğr. Gör. Sadettin YILMAZ
Öğr. Gör. Muhsin İLTER
Öğr. Gör. Tuğba UZUNKAYA ŞATIR
Ögr. Gör. Dr. Zafer CESUR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama kavramını, önemini, özelliklerini açıklar.
2) Pazarlama anlayışının öğelerini uygular.
3) Pazarlama ve çevresi arasındaki ilişkiyi yorumlar, çevresel tehlike ve çevresel fırsat kavramlarını örneklendirir.
4) Şirketin ürünleri, hedef pazar ve kaynaklarına göre stratejilerini tanımlar.
5) Pazarlama karması elemanları arasındaki ilişkiyi kavrayarak uygular.
6) Stratejik planlama ve aşamalarını tanımlar.
7) Pazar kavramını tanımlar, pazar çeşitlerini sınıflandırır ve tüketicilerin davranışlarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük
4 Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Orta Düşük Düşük
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Düşük
6 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük
7 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Reklamcılık, Halkla İlişkiler

Dersin İçeriği

Pazarlama anlayışı, hedef pazar stratejileri ve seçimi, tüketici davranışları, pazarlamanın çevresi, pazarlama karması elemanları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders tanıtımı ve Pazarlama kavramı
2) Pazarlamayı etkileyen ekonomik ve sosyal gelişmeler
3) Müşteri memnuniyeti ve pazarlamanın geleceği ve Stratejik Yönetim
4) Müşteri memnuniyeti ve pazarlamanın geleceği ve Stratejik Yönetim
5) Pazarlama stratejisi ve pazar ve alıcı davranışları
6) Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Belirleme ve Konumlama
7) Ürün ve Marka stratejileri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Fiyat Stratejileri Dağıtım stratejileri ve Dağıtım Yönetimi
10) Tanıtım Stratejileri ve Pazarlama İletişimi
11) Rekabet stratejileri
12) Büyüme stratejileri
13) Niş Pazarlama stratejileri ve Kendi kendine pazarlama
14) Pazarlama Stratejilerinde son gelişmeler
15) Pazarlama Stratejilerinde güncel uygulamalar.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .
2- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte