>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kentsel Tasarım Teorileri MIM557 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Kıvanç KUTLUCA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kentsel tasarım teorisi, metotları, teknikleri ve prensiplerini açıklar
2) Kentsel tasarım kavramını ve teorilerini ve aralarındaki ilişkileri tartışır
3) Kentsel tasarımın tarihsel süreç içindeki gelişim ve değişiminin karşılaştırmalı analizini değerlendirir
4) Kentsel tasarımın değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi sahibi olup
5) Kentsel tasarım metotları, teorileri ve prensipleri hakkındaki yeteneklerini geliştirir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek
5 Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Yerleşmeler sistemi ve düzeni, mekan, Kentsel mekan tanımlamaları, içerik ve yorumları, kullanıcı yapısı, psikolojik, duyusal özellikleri, kültürü, yaşam biçimi ve davranış kalıpları, algılama, anlamlandırma, değerlendirme sistemleri, bilinç, bellek ve karar oluşturma yetisi ile ilgili süreçler.Kentsel mekan tasarımı ile ilgili kuramlar; Figure- ground theory, Linkage theory, Place theory vb. toplumbilim kökenli kuramsal yaklaşımlar ve ekolojik tasarım kuramları ile ilgili bilgilenme, tartışma ve seminerler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) “Kent”, “Mekan”, “Kentsel Mekan Kavramları”, “Kuramsal Yaklaşımların Değerlendirilmesi” ve “Kentsel Mekan ve Kullanıcı Nitelikleri” üzerinden kentsel tasarımın bir disiplin olarak ortaya çıkmasında etkili olan sosyal, kültürel ve politik süreçleri, mimarî ve kentsel planlama paradigmları çerçevesinde açıklamaktır.
2) “Kent”, “Mekan”, “Kentsel Mekan Kavramları”, “Kuramsal Yaklaşımların Değerlendirilmesi” ve “Kentsel Mekan ve Kullanıcı Nitelikleri” üzerinden kentsel tasarımın bir disiplin olarak ortaya çıkmasında etkili olan sosyal, kültürel ve politik süreçleri, mimarî ve kentsel planlama paradigmları çerçevesinde açıklamaktır.
3) “Kent”, “Mekan”, “Kentsel Mekan Kavramları”, “Kuramsal Yaklaşımların Değerlendirilmesi” ve “Kentsel Mekan ve Kullanıcı Nitelikleri” üzerinden kentsel tasarımın bir disiplin olarak ortaya çıkmasında etkili olan sosyal, kültürel ve politik süreçleri, mimarî ve kentsel planlama paradigmları çerçevesinde açıklamaktır.
4) “Kent”, “Mekan”, “Kentsel Mekan Kavramları”, “Kuramsal Yaklaşımların Değerlendirilmesi” ve “Kentsel Mekan ve Kullanıcı Nitelikleri” üzerinden kentsel tasarımın bir disiplin olarak ortaya çıkmasında etkili olan sosyal, kültürel ve politik süreçleri, mimarî ve kentsel planlama paradigmları çerçevesinde açıklamaktır.
5) “Kent”, “Mekan”, “Kentsel Mekan Kavramları”, “Kuramsal Yaklaşımların Değerlendirilmesi” ve “Kentsel Mekan ve Kullanıcı Nitelikleri” üzerinden kentsel tasarımın bir disiplin olarak ortaya çıkmasında etkili olan sosyal, kültürel ve politik süreçleri, mimarî ve kentsel planlama paradigmları çerçevesinde açıklamaktır.
6) Ara sınav
7) Verilen kaynak kitaplar üzerinden anlatılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Her ders verilecek ödevlerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
10) Sınıfta örnekler üzerinden analiz yapılması
11) Sınıfta örnekler üzerinden analiz yapılması
12) Konusunda uzman, deneyimli kişilerin derse katılımları ile bilgi paylaşımının sağlanması.
13) Kentsel mekan tasarımı ile ilgili kuramlar; Figure- ground theory, Linkage theory, Place theory vb. toplumbilim kökenli kuramsal yaklaşımlar ve ekolojik tasarım kuramları ile ilgili bilgilenme, tartışma ve seminerler.
14) Kentsel mekan tasarımı ile ilgili kuramlar; Figure- ground theory, Linkage theory, Place theory vb. toplumbilim kökenli kuramsal yaklaşımlar ve ekolojik tasarım kuramları ile ilgili bilgilenme, tartışma ve seminerler.
15) Kentsel mekan tasarımı ile ilgili kuramlar; Figure- ground theory, Linkage theory, Place theory vb. toplumbilim kökenli kuramsal yaklaşımlar ve ekolojik tasarım kuramları ile ilgili bilgilenme, tartışma ve seminerler.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

2

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte